Σου επιτρέπει να δημιουργήσεις μια διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησης σου, βοηθώντας να προσεγγίσεις πελάτες, όταν αυτοί σε αναζητήσουν στο Google. Αρχικά, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τον οδηγό μας βήμα-βήμα για να το ενεργοποιήσεις. Πάμε λοιπόν να σε συντονίσουμε με το Google...
Το προφίλ Google Business είναι η διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης στο Google που της επιτρέπει να παρουσιάσει τις πληροφορίες της, όπως ωράριο λειτουργίας, στοιχεία επικοινωνίας, διεύθυνση και το σημαντικότερο όλων, κριτικές. Το να έχει κανείς μία επιχείρηση με παρουσία στο Google είναι ζωτικής σημασίας καθώς είναι η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως, που χειρίζεται το 90% της κίνησης αναζητήσεων στο διαδίκτυο. Επιπλέον, βάσει μελέτης, διαπιστώθηκε ότι το 84% των αναζητήσεων για επιχειρήσεις είναι “διερευνητικές αναζητήσεις”, μόνο το 16% είναι απευθείας αναζητήσεις και το 34% των τοπικών επιχειρήσεων είναι ορατό σε περισσότερες από 1.000 διερευνητικές αναζητήσεις μηνιαίως. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι έχοντας ένα προφίλ Google Business, η επιχείρηση σου ουσιαστικά τοποθετείται εμπρός σε περισσότερους πιθανούς πελάτες που ψάχνουν για κάποιο προϊόν, υπηρεσία ή λύση σαν αυτά που προσφέρεις.
Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργία ενός προφίλ Google Business πρέπει να είναι προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση που θέλει να τη βρίσκεις εύκολα στο διαδίκτυο και να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα της. Η Google Business σου επιτρέπει να δημιουργήσεις εύκολα ένα προφίλ, το οποίο αποτελεί σπουδαίο εργαλείο για το τοπικό SEO (βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης), καθώς προωθεί την κατάταξή σου στην αναζήτηση, κάνοντας ευκολότερη την ανεύρεση σου από πιθανούς πελάτες.
Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να γράψουν κριτικές στο προφίλ σου, που βοηθά στην ενίσχυση της προβολής και της πιστότητάς σου ακόμα περισσότερο. “Ψαγμένες” επιχειρήσεις χρησιμοποιούν επίσης το Google Business προφίλ τους για να αναρτούν ενημερώσεις και προσφορές, διευκολύνοντας και ενημερώνοντας τους πελάτες τους για τις δραστηριότητες τους.
Η δημιουργία ενός προφίλ Google Business είναι ένας σπουδαίος τρόπος να βελτιώσεις την προβολή της επιχείρησης και να διασφαλίσεις την εμφάνιση σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για να σε βοηθήσουμε να ξεκινήσεις, αυτά είναι τα 8 απλά βήματα που θα ακολουθήσεις για την δημιουργία του προφίλ σου.
Στον υπολογιστή σου άνοιξε το Google Maps μέσω του λογαριασμού Google που θέλεις να συνδέσεις με την επιχείρηση σου. Μπορείς να προσθέσεις την επιχείρηση σου με 3 τρόπους:
Γράψε το όνομα ή την διεύθυνση της επιχείρησης σου στη μπάρα αναζήτησης. Στα αριστερά στο Business Profile κάνε κλικ στο «Προσθέστε την επιχείρησή σας». Εάν το όνομα της επιχείρησης σου εμφανιστεί, κάνε κλικ στο «Διεκδίκηση αυτής της επιχείρησης».
Κάνε δεξί κλικ οπουδήποτε στον χάρτη. Μετά κάνε κλικ/επιλέξτε το «Προσθέστε την επιχείρησή σας».
Πάνω αριστερά, κάνε κλικ στο Μενού > Προσθέστε την επιχείρησή σας.
Ακολούθησε τις οδηγίες που εμφανίζονται στην οθόνη για να ολοκληρώσεις την υποβολή για το προφίλ της επιχείρησης σου και επέλεξε τη μέθοδο επαλήθευσης που σε εξυπηρετεί.
Θα χρειαστείς τον λογαριασμό Google και την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θέλεις να συνδέσεις με την επιχείρηση σου.
Αφού έχεις συνδεθεί στην My Business σελίδα σου, μπορείς να ξεκινήσεις την εξατομίκευση του προφίλ ώστε να το κάνεις πιο φιλικό στο SEO. Μπορείς να συμπληρώσεις το προφίλ με λεπτομερείς πληροφορίες για την επιχείρηση σου, συμπεριλαμβάνοντας το όνομά της, την διεύθυνση, το τηλέφωνο, τη διεύθυνση της ιστοσελίδας της και τα στοιχεία επικοινωνίας. Επέλεξε την κατηγορία επιχειρήσεων που την αντιπροσωπεύει καλύτερα.
Τώρα μπορείς να ανεβάσεις μερικές φωτογραφίες και βίντεο για να προβάλεις την επιχείρησή σου. Οι επιχειρήσεις που προσθέτουν φωτογραφίες στο εταιρικό προφίλ τους δέχονται 42% περισσότερα αιτήματα προς την τοποθεσία στο Google Maps και 35% περισσότερα κλικ στις ιστοσελίδες τους από αυτές που δεν έχουν. Εάν επιχειρείς σε κάποιον τομέα υψηλής προβολής, όπως για παράδειγμα φιλοξενία, θα χρειαστείς περισσότερες φωτογραφίες – γι’ αυτό ερεύνησε ποιος είναι ο μέσος όρος φωτογραφιών που ανεβάζουν οι επιχειρηματίες στον ίδιο τομέα.
Προτείνουμε να ανεβάσεις έναν συνδυασμό από τα παρακάτω:
Το λογότυπο σου
Μια φωτογραφία σου ή της ομάδας σου, που να δείχνεις φιλικός, με αυτοπεποίθηση, καθαρός και προσιτός.
Μια φωτογραφία από την εξωτερική μεριά της επιχείρησης σου, ώστε αυτός που θα σε αναζητήσει να ξέρει ότι σε βρήκε εάν έρθει στην τοποθεσία σου.
Το εσωτερικό της επιχείρησης, π.χ. το σαλόνι, τα δωμάτια, το γυμναστήριο ή το κομμωτήριο με τον εξοπλισμό τους, τα προϊόντα που χρησιμοποιείς – ένα βίντεο 5 δευτερολέπτων μ’ ένα φιλικό πρόσωπο να σε δείχνει στο σαλόνι στην πολυθρόνα σου.
Εάν η επιχείρηση είναι εμπορική, ανέβασε φωτογραφίες από τα καλύτερα προϊόντα σου ή, στην περίπτωση του κομμωτηρίου, μερικά κουρέματα για τα οποία είσαι περήφανος.
Οποιαδήποτε λογότυπα πιστοποιήσεων έχουν σχέση με την επιχείρησή σου.
Η επαλήθευση του Google Business προφίλ σου είναι σημαντική για να διασφαλίσεις τις πληροφορίες της επιχείρησης. Όχι μόνο επιτρέπει στους πελάτες να βρίσκουν τις σωστές πληροφορίες, άλλα βοηθάει επίσης στην δημιουργία ενός πιο αξιόπιστου εμπορικού σήματος. Επιπλέον, βοηθά την άνοδό σου στην κατάταξη του SEO, καθώς το Google θα λάβει το προφίλ σου υπόψιν όταν κατατάσσει τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Οι κριτικές του Google είναι σημαντικό κοινωνικό τεκμήριο για την επιχείρηση σου και επειδή το ευρετήριο γίνεται από το Google, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση της προβολής σε πραγματικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ενθαρρύνοντας φίλους και πελάτες να γράφουν κριτικές, θα χτίσεις εμπιστοσύνη στο κοινό που στοχεύεις. Επίσης, οι κριτικές πελατών μπορούν να βοηθήσουν να βεβαιωθεί η σχετική ιδιότητα σου στα μάτια του Google, καθώς θα δείχνουν ότι έχεις πελάτες που ενεργά εμπλέκονται με την επιχείρηση σου.
Οι απαντήσεις στις κριτικές δεν δείχνουν απλώς ότι ασχολείσαι με τους πελάτες, αλλά επίσης βοηθά να χτίσεις εμπιστοσύνη σε πιθανούς πελάτες. Επιπλέον, μπορεί να ανεβάσει την κατάταξη σου στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERPs). Η ανταπόκριση σου σε μια κριτική δείχνει σε πιθανούς πελάτες ότι είσαι ενεργός, προσεκτικός και εκτιμάς τα σχόλια τους. Αυτό αυξάνει την αφοσίωση των πελατών και μπορεί δυνητικά να οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις. Από την μεριά της επιχείρησης, η απόκριση σε κριτικές είναι επίσης ένας σπουδαίος τρόπος να δείξει σε πιθανούς πελάτες ότι πραγματικά ασχολείται για τη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών της.
Το να έχεις ακριβείς πληροφορίες για τα ωράρια λειτουργίας και την διεύθυνση σου στο Google Business προφίλ σου, βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίζουν και να κατατάσσουν την επιχείρηση με ακρίβεια, οπότε είναι σημαντικό για να βελτιώσεις την επίδοση σου στο SEO. Θα σημαίνει επίσης ότι πιθανοί πελάτες θα σε βρίσκουν πιο εύκολα και θα μπορούν να προγραμματίσουν την επίσκεψη τους εκ των προτέρων. Το να ενημερώνεις τα ωράρια λειτουργίας και την διεύθυνση σου διευκολύνει το Google να προσθέσει την επιχείρηση σου στα τοπικά αποτελέσματα. Εάν έχεις πολλές διευθύνσεις σημαντικό είναι να είναι ενημερωμένες και καταχωρημένες με ακρίβεια. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι πελάτες θα σε βρουν στο σωστό μέρος, τις σωστές ώρες.
Εάν χρειάζεσαι κάποια προσωπική συμβουλή σχετικά με την ψηφιακή διαχείριση της επιχείρησης σου, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας του Google Business προφίλ σου, γιατί δεν μιλάς τηλεφωνικά με έναν από τους ψηφιακούς συμβούλους μας στο V-Hub; Μάθε περισσότερα.