Χρειάζεσαι βοήθεια;

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Η σημασία του SEO του ιστότοπού σου για την προσέλκυση νέων πελατών

Τέσταρε τις γνώσεις σου όσον αφορά τις κατατάξεις Google

Ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, ο ιστότοπός σου είναι η βιτρίνα του καταστήματός σου. Όπως και με οποιαδήποτε άλλη βιτρίνα καταστήματος, θέλεις να φροντίσεις ώστε να επισκέπτονται τον ιστότοπό σου όσο το δυνατόν περισσότεροι πιθανοί πελάτες, προσελκύοντάς τους με το να είναι όσο το δυνατόν πιο επίκαιρος και ελκυστικός. Το SEO (Search Engine Optimization, δηλαδή βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης) είναι το ισοδύναμο του να έχεις την καλύτερη θέση σε έναν εμπορικό δρόμο, με μια βιτρίνα σχεδιασμένη για να τραβάει τα βλέμματα.

Όταν κάποιος αναζητά όρους που σχετίζονται με την επιχείρησή σου, θα βρει τον δικό σου ιστότοπο ή τον ιστότοπο των ανταγωνιστών σου; Όλα εξαρτώνται από το αν έχεις δημιουργήσει και διατηρείς τον ιστότοπό σου με προτεραιότητα την ευκολία ανεύρεσής του - με άλλα λόγια είναι βελτιστοποιημένος ο ιστότοπός σου από άποψη SEO;

Δεν είναι εύκολο να κάνεις τις μηχανές αναζήτησης όπως το Google να ευνοούν τον ιστότοπό σου αντί των ιστότοπων ανταγωνιστών στα αποτελέσματά τους.

Μη φοβάσαι όμως. Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός σε θέματα SEO για να δώσεις ώθηση στον ιστότοπό σου από άποψη SEO.

Για αυτό το κουίζ, που καταρρίπτει τους μύθους όσον αφορά το SEO, θα ανανεώσουμε τις ξεπερασμένες συμβουλές SEO και θα σου προσφέρουμε εφαρμόσιμα και εφικτά βήματα για να φροντίσεις ώστε οι πελάτες να προσελκύονται στον ιστότοπό σου κάθε φορά που κάνουν αναζήτηση για ένα σχετικό θέμα ή προϊόν.

1 – Γεγονός ή μύθος - Χρειαζόμαστε ένα blog!

Γεγονός - στο περίπου... επί του παρόντος, ο αλγόριθμος της Google δίνει τεράστιο βάρος στη «συνεπή δημοσίευση ελκυστικού περιεχομένου». Ενώ δε χρειάζεται να γίνεις blogger πλήρους απασχόλησης, εάν θέλεις να δώσεις γερές βάσεις στο SEO σου, θα πρέπει να δημοσιεύεις τακτικά χρήσιμο και ενημερωτικό περιεχόμενο.

Με άλλα λόγια, εάν οι χρήστες φαίνεται να παίρνουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους μέσω της σελίδας σου, θα παίρνεις πόντους στην κατάταξη. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της τακτικής δημοσίευσης ενημερωτικών άρθρων, ιστολογίων ή ειδήσεων σχετικά με την επιχείρηση ή τον κλάδο σου.

  • ΣΥΜΒΟΥΛΗ - Να σκέφτεσαι δημιουργικά. Τι συμβουλές θα έδινες στους πελάτες σου; Τι ερωτήσεις κάνουν πιο συχνά σε εσένα ή στην ομάδα σου; Ποιες τάσεις βλέπεις να εμφανίζονται στον κλάδο σου; Μπορείς να αντλήσεις έμπνευση από τον ευρύτερο κόσμο ή τις ειδήσεις; Είτε πρόκειται για «101 ιδέες για νόστιμες γεμίσεις για κέικ» (ναι, θέλω!) είτε για το «Πώς να φτιάξετε ένα οικιακό γραφείο στον κήπο σας» - οι γνώσεις σου είναι εξίσου σημαντικές με τα προϊόντα σου.

Εάν πουλάς προϊόντα στο διαδίκτυο, ένας άλλος τρόπος δημιουργίας περιεχομένου φιλικού προς το SEO είναι να φροντίσεις ώστε να συμπεριλαμβάνεις λεπτομερείς, ενημερωμένες πληροφορίες για κάθε προϊόν που διαθέτεις. Μην περιοριστείς σε περιγραφές της μιας γραμμής. Να σκέφτεσαι το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το προϊόν. Για παράδειγμα, αν πουλάς ρούχα, αντί να αναφέρεις «μπλουζάκι με κοντό μανίκι», περίγραψε το πού μπορεί να φορεθεί. Για παράδειγμα, «το τέλειο γυναικείο μπλουζάκι με κοντό μανίκι, ιδανικό για εξόδους από το πρωί μέχρι το βράδυ, από μαλακό βαμβάκι για άνετη εφαρμογή».

Να θυμάσαι όμως ότι το σημαντικό δεν είναι να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο, αλλά όσο το δυνατόν πιο χρήσιμο περιεχόμενο.

2 – Γεγονός ή μύθος; - Η πληρωμή για διαφημίσεις στο Google σε βοηθά να ανέβεις στην κατάταξη αναζητήσεων

Μύθος - Ανεξάρτητα από το τι λένε τα email πωλήσεων από την «SEO Expert4U» - η πληρωμή για διαφημίσεις στο Google δε σε βοηθά να ανέβεις στην κατάταξη αναζητήσεων. Είναι χρήσιμο εργαλείο, αλλά όπως λέει και η ίδια η Google:

«Η διαφήμιση με την Google δε θα επηρεάσει την παρουσία του ιστότοπού σου στα αποτελέσματα αναζητήσεών μας. Η Google δε δέχεται ποτέ χρήματα για να συμπεριλάβει ή να κατατάξει ιστότοπους στα αποτελέσματα αναζητήσεών μας και δεν κοστίζει τίποτα η εμφάνιση στα οργανικά μας αποτελέσματα αναζητήσεων.»

Επένδυσε οπωσδήποτε σε καλά σχεδιασμένες διαφημίσεις Google, αλλά μην περιμένεις ότι θα σε κρατήσουν στην κορυφή της σελίδας αναζητήσεων με την πάροδο του χρόνου.

3 – Γεγονός ή μύθος; Το SEO λαμβάνει υπόψη το τι λένε οι άλλοι ιστότοποι για τον δικό μου ιστότοπο;

Γεγονός, αλλά... - Εδώ μιλάμε για backlinks. Αυτά είναι όταν ένας άλλος ιστότοπος συνδέεται ξανά με τον δικό σου ιστότοπο, κάτι που η Google μπορεί να θεωρήσει ένδειξη αξιοπιστίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η υιοθέτηση τακτικών όπως το «guest blogging» μπορεί να σου προσφέρει μεγάλες ανταμοιβές.

Και...μύθος. Τα backlinks δεν έχουν πάντα μεγάλη βαρύτητα. Δεν έχει νόημα η λήψη ενός backlink από έναν ιστότοπο χαμηλής ισχύος ή από έναν ανεπιθύμητο ιστότοπο. Δε θα κάνουν καλό από άποψη SEO. Όσον αφορά τα backlinks, σημασία έχει πάντα η ποιότητα και όχι η ποσότητα.

  • ΣΥΜΒΟΥΛΗ - Το Moz Link Explorer είναι ένα δωρεάν εργαλείο (απαιτεί εγγραφή), που παρέχει πολύτιμα δεδομένα σχετικά με την «αυθεντία τομέα» των ιστότοπων - δηλαδή εάν ένα backlink είναι πιθανό να βοηθήσει για σκοπούς SEO. Σε μία κατάταξη με άριστα το 100, μια υψηλότερη βαθμολογία σημαίνει καλύτερη απόδοση - για παράδειγμα το BBC News έχει αυθεντία τομέα 96. Δεν υπάρχει απαραίτητα «κακή» βαθμολογία - αλλά οτιδήποτε χαμηλότερο του 30 είναι πιθανό να έχει μικρότερο αντίκτυπο. Ωστόσο, ορισμένοι ιστότοποι έχουν δημιουργηθεί μόνο και μόνο για να «πουλούν» backlinks και θα έχουν χαμηλή κατάταξη όσον αφορά την αυθεντία τομέα. Μάλλον δεν θα μπορούν να σε ξεγελάσουν αυτοί οι ιστότοποι - έχουν γενικά κακή σύνταξη, είναι ακατάστατοι και δίνουν μια αίσθηση «spam». Αν δεν είσαι σίγουρος, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα δωρεάν εργαλείο για να ελέγξεις την ποιότητα του ιστότοπου.

4 – Γεγονός ή μύθος; Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σπατάλη χρόνου από άποψη SEO

Γεγονός - Η σκληρή δουλειά που κάνεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ μπορεί να προσφέρει μεγάλη αναγνώριση και ευαισθητοποίηση, δεν επηρεάζει την κατάταξή σου στο Google.

Αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να αγνοείς το ένα και να επιλέγεις το άλλο. Το κλειδί είναι να λειτουργούν μαζί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το SEO.

  • ΣΥΜΒΟΥΛΗ - Μπορείς να μεταφράσεις αυτά που κάνεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον ιστότοπό σου; Δημοσιεύεις τακτικά συμβουλές και κόλπα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής σου; Ίσως να μπορείς να το μετατρέψεις αυτό σε ένα blog ή άρθρο για τον ιστότοπό σου;

5 – Γεγονός ή μύθος; - Αν ασχοληθώ μια φορά με το SEO, δε χρειάζεται να ξαναμπώ στον κόπο

Μύθος - Ακριβώς όπως το καινούριο σου φυτό στο σπίτι, δεν μπορείς να ποτίσεις το SEO μόνο μία φορά και να περιμένεις να αναπτυχθεί. Το SEO απαιτεί φροντίδα και τακτική συντήρηση.

Θα πρέπει να ελέγχεις τακτικά τον ιστότοπό σου για να βλέπεις πού μπορεί να ενημερωθεί με νέες πληροφορίες, ώστε να παραμένει ελκυστικός. Προγραμμάτισε έναν έλεγχο SEO σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου. Φρόντισε ώστε ο ιστότοπός σου να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα κατάσταση, να είναι ενημερωμένος με τις νεότερες και σπουδαιότερες προσφορές, ειδήσεις ή κριτικές.

Περισσότερες γρήγορες συμβουλές από την Google

  • Μην αποδέχεσαι τις προεπιλεγμένες διευθύνσεις URL - Όταν δημιουργείς νέες σελίδες, φρόντισε ώστε οι διευθύνσεις URL της σελίδας σου να περιέχουν λέξεις-κλειδιά. Εάν χρησιμοποιείς ένα εργαλείο δημιουργίας ιστοτόπων όπως το WordPress ή το Squarespace, αυτό είναι εύκολο να αλλάξει.

  • Απλοποίησε τη δομή του ιστότοπού σου - Φρόντισε ώστε να βγάζει νόημα ο ιστότοπός σου! Μην προσθέτεις σελίδες στην τύχη, χωρίς να σκέφτεσαι πώς ταιριάζουν με την υπόλοιπη πλοήγηση στον ιστότοπό σου. Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να πλοηγούνται εύκολα στον ιστότοπό σου εάν θέλεις να πάρει το πράσινο φως από την Google.

  • Χρησιμοποίησε την ετικέτα περιγραφής meta - Μια ετικέτα meta είναι μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου της σελίδας - μια ή δύο προτάσεις ή ακόμα και μια μικρή παράγραφος που λέει στην Google τι θα βρει. Μην την αγνοείς όταν δημιουργείς μια νέα σελίδα. Η διαφορά βρίσκεται στη λεπτομέρεια

Ψάχνεις για συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να συνδεθείς με περισσότερους πελάτες; Επικοινώνησε με έναν από τους Επιχειρηματικούς μας Σύμβουλους μέσω τηλεφώνου ή web chat σχετικά με διάφορα ψηφιακά θέματα.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα