Χρειάζεσαι βοήθεια;

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Δημιουργία μιας ιστοσελίδας για αρχάριους (σε 5 απλά βήματα)

Θέλεις να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδα για την επιχείρηση σου, αλλά δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις;

Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας μπορεί να φαίνεται δύσκολο έργο, αλλά είναι ευκολότερο απ’ όσο νομίζεις με την σωστή καθοδήγηση. Ως κομμάτι των ψηφιακών συμβουλών μας για επιχειρήσεις, έχουμε συγκεντρώσει κάποιες βασικές αρχές δημιουργίας ιστοσελίδας από αρχάριους περιλαμβάνοντας το πως να στήσεις την φιλοξενία της και πως να επιλέξεις έναν “κατασκευαστή” ιστοσελίδων. Διάβασε παρακάτω να μάθεις περισσότερα...

Δημιούργησε την ιστοσελίδα σου σε 5 απλά βήματα

Άσχετα από τον τρόπο που θα επιλέξεις, θα πρέπει να ολοκληρώσεις κάποια βασικά βήματα. Αρχικά, θα χρειαστείς ένα όνομα και ένα πάροχο φιλοξενίας για την ιστοσελίδα σου.

Βήμα 1ο: Κατοχύρωσε το όνομα και τι κάνει ένα όνομα επιτυχημένο

Η κατοχύρωση του ονόματος ιστοσελίδας της επιχείρησης σου απαιτεί κάποια βήματα. Το όνομα είναι το “κείμενο” που ο χρήστης πληκτρολογεί στο πρόγραμμα περιήγησης για να μπει σε κάποια συγκεκριμένη ιστοσελίδα π.χ. “google.com”.

α. Επιλογή του ονόματος

Είναι σημαντικό κατά την επιλογή του ονόματος του ιστότοπού σου να διαλέξεις ένα που να απομνημονεύεται εύκολα και να είναι σχετικό με την επιχείρησή σου. Θα πρέπει να λάβεις υπόψιν το είδος της ιστοσελίδας που δημιουργείς και τις λέξεις κλειδιά που είναι σχετικές με την επιχείρηση.

β. Έλεγχος διαθεσιμότητας του ονόματος

Όταν καταλήξεις σε κάποια πιθανά ονόματα, θα πρέπει να ελέγξεις την διαθεσιμότητά τους πριν τα κατοχυρώσεις. Αυτό μπορείς να το κάνεις με ένα εργαλείο όπως το Namecheap. Εκεί θα δεις εάν είναι διαθέσιμο ή εάν έχει κατοχυρωθεί από κάποιον άλλον. Το εργαλείο παρέχεται δωρεάν οπότε μπορείς να ελέγχεις ονόματα έως ότου βρεις κάποιο που σου κάνει.

α. Σκέψου τι “επιπέδου” ιστότοπο χρειάζεσαι

Αναλόγως τη γλώσσα της ιστοσελίδας σου, θα πρέπει ίσως να σκεφτείς ένα “υψηλού επιπέδου” όνομα ή μια κατάληξη σχετική με την γλώσσα που χρησιμοποιείς (π.χ. .gr ή .cy εάν η ιστοσελίδα είναι στα ελληνικά, .fr στα γαλλικά κλπ.). Πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν κάποιο όνομα με κατάληξη .com, καθώς είναι διεθνώς το πιο αναγνωρίσιμο.

β. Σύγκριση κόστους συγκεκριμένων ονομάτων

Οι τιμές των ονομάτων ιστότοπων ποικίλουν. Ένα καινούριο όνομα μπορεί να σου κοστίσει από 1€ έως 30€ τον χρόνο ενώ η αγορά ενός ήδη κατοχυρωμένου και περιζήτητου μπορεί να φτάσει χιλιάδες ευρώ. Προτείνουμε στις καινούριες επιχειρήσεις να αγοράζουν ονόματα που κοστίζουν λιγότερα από 20€ τον χρόνο.

γ. Επέλεξε την δέουσα διάρκεια

Κατά την κατοχύρωση, βεβαιώσου ότι θα επιλέξεις μια συνετή διάρκεια (π.χ. ένα ή δύο χρόνια είναι αρκετά. Δεν υπάρχει λόγος να πληρώσεις για πέντε ή δέκα χρόνια ακόμα κι εάν έχουν κάποια δελεαστική έκπτωση).

δ. Έχε έτοιμη κάποια ασφαλή μέθοδο πληρωμής

Τελειώνοντας βεβαιώσου ότι διαθέτεις κάποια ασφαλή μέθοδο πληρωμής για να ολοκληρώσεις την διαδικασία κατοχύρωσης.

Βήμα 2ο. Επέλεξε ένα πακέτο φιλοξενίας

Η φιλοξενία ιστοσελίδων είναι μια υπηρεσία που κάποιες εταιρείες παρέχουν και σου επιτρέπουν να κάνεις την ιστοσελίδα ορατή και προσβάσιμη στους πελάτες σου. Αυτό σημαίνει ότι αντί για εσένα, ο πάροχος “φιλοξενεί” όλα τα αρχεία που αποτελούν την ιστοσελίδα σου στον διακομιστή του δικτύου του, διασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια γι’ αυτήν. Ποιες είναι λοιπόν οι επιλογές σου;

Εάν δημιουργείς μια στοιχειώδη μικρή ιστοσελίδα με περιορισμένη επισκεψιμότητα, η κοινή φιλοξενία είναι το πιο προσιτό είδος πλάνου. Ωστόσο εάν δημιουργείς μια μεγαλύτερη, ένας εικονικός προσωπικός διακομιστής (VPS) ή ένα αποκλειστικό πλάνο φιλοξενίας θα ήταν καλύτερη επιλογή. Αυτού του είδους τα πλάνα παρέχουν περισσότερους πόρους και μπορούν να χειριστούν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Όταν επιλέξεις πάροχο φιλοξενίας, βεβαιώσου ότι σου παρέχουν το απαραίτητο λογισμικό ή ενσωματώσεις για να δημιουργήσεις και να συντηρήσεις την ιστοσελίδα σου (για παράδειγμα, η Webflow και η Squarespace παρέχουν φιλοξενία μαζί με “κατασκευαστή” ιστοσελίδων). Επιπλέον, υπολόγισε την αποθήκευση και την ευρυζωνικότητα που προσφέρει το κάθε πλάνο για να είσαι βέβαιος ότι μπορεί να φιλοξενήσει την ιστοσελίδα σου.

Εύρος ζώνης – ο όγκος των δεδομένων που μπορούν να μεταφερθούν μεταξύ μιας ιστοσελίδας και των χρηστών της σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.

Αποθήκευση – το μέγεθος του χώρου που απαιτείται για την αποθήκευση των αρχείων, βάσεων δεδομένων και άλλου περιεχομένου της ιστοσελίδας.

Για να υπολογίσεις τις ανάγκες ευρυζωνικότητας της ιστοσελίδας σου, σκέψου τα παρακάτω:

  1. Ποια θα είναι η πιθανή επισκεψιμότητα του;

  2. Πόσες σελίδες θα χρειαστεί; Η δομή των σελίδων θα είναι σύνθετη ή απλή;

  3. Πόσο από το περιεχόμενο θα αποτελείται από πολυμέσα (π.χ. ήχου και εικόνας/βίντεο); Αυτά απαιτούν μεγάλο χώρο αποθήκευσης.

Γενικά καλή ιδέα θα ήταν να επιλέξεις έναν πάροχο φιλοξενίας που προσφέρει επεκτάσιμα πλάνα, ώστε να μπορείς εύκολα να αναβαθμίσεις το πλάνο σου εάν η ιστοσελίδα χρειαστεί ανάπτυξη και έτσι να μην χρειαστεί να αντιμετωπίσεις διακοπές λειτουργίας ή άλλα ζητήματα. Επιπλέον, η τακτική παρακολούθηση της κίνησης της ιστοσελίδας βοηθά την επιχείρηση να ρυθμίζει ανάλογα το πλάνο φιλοξενίας.

Σημαντικό είναι επίσης να είσαι σίγουρος ότι το πλάνο φιλοξενίας είναι μέσα στα πλαίσια του προϋπολογισμού σου και προσφέρει τεχνική βοήθεια και υποστήριξη. Διαθέτοντας λίγο χρόνο για να συγκρίνεις πλάνα φιλοξενίας και βρίσκοντας το καλύτερο για την ιστοσελίδα σου, θα είσαι βέβαιος ότι θα είναι επιτυχής.

Βήμα 3ο: Βάλε τον ιστότοπό σου στο πλάνο φιλοξενίας

Η διαδικασία για να βάλεις τον ιστότοπό σου στο πλάνο φιλοξενίας περιλαμβάνει την σύνδεση του ονόματος του στον πάροχο υπηρεσίας φιλοξενίας που θα το αποθηκεύσει. Αυτό απαιτεί την χρήση των ρυθμίσεων DNS (Domain Name System), που μπορείς να βρεις στον πίνακα ελέγχου του παρόχου υπηρεσίας φιλοξενίας. Όταν θα έχεις αυτές τις ρυθμίσεις, θα πρέπει να τις βάλεις στον πίνακα ελέγχου αυτού που κατοχύρωσε το όνομα. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη για να συνδέσεις το όνομα του ιστότοπού σου με το πλάνο φιλοξενίας και να κάνει την ιστοσελίδα σου ορατή στο κοινό.

Αφού βάλεις το όνομα του ιστότοπου στο πλάνο φιλοξενίας, θα είσαι έτοιμος να αρχίσεις την δημιουργία της ιστοσελίδας σου. Ωστόσο δεν θα είναι ακόμα ορατή.

Βήμα 4ο: Πως να επιλέξεις έναν “κατασκευαστή” ιστοσελίδας

Μερικοί από τους κορυφαίους κατασκευαστές ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν πολλοί σχεδιαστές και επιχειρήσεις είναι: το Webflow, το Wordpress, το Squarespace, το Hostopia και το Wix. Μια γρήγορη αναφορά σ' αυτούς:

Wix

Ιδανικό για: Τελείως αρχάριους

Το Wix είναι δημοφιλής επιλογή για αρχάριους. Το εύκολα αντιληπτό σύρε-και-άφησε (drag-and-drop) πρόγραμμα σύνταξης (και με περισσότερα από 800 δωρεάν υποδείγματα) σου επιτρέπουν να σχεδιάσεις και εξατομικεύσεις την ιστοσελίδα σου εύκολα και γρήγορα. Επιπλέον, περιλαμβάνει ευνόητα εκπαιδευτικά εγχειρίδια, αυτόματη δημιουργία URL (διευθύνσεων) και meta title, καθώς επίσης ένα εύρος εργαλείων για την βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO) όπως έρευνα πληκτρολογήσεων, βελτιστοποίηση σελίδων και δημιουργία συνδέσμων. Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι η πρακτική βελτίωσης και τελειοποίησης του γραπτού περιεχομένου της ιστοσελίδας σου ώστε να μην εμφανίζεται απλά στους επισκέπτες της αλλά επίσης να κατατάσσεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google και το Bing και να είναι ορατή σε περισσότερους επισκέπτες. Με το Wix μπορείς να δημιουργήσεις μια πολύ εμφανίσιμη ιστοσελίδα που να κατατάσσεται ψηλά στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης.

Webflow

Ιδανικό για: Οποιαδήποτε επιχείρηση

Το Webflow είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα δημιουργίας ιστοσελίδων επαγγελματικής εμφάνισης, χωρίς να απαιτεί από κάποιον γνώσεις κώδικα, καθώς έχει απλό περιβάλλον εργασίας που σου επιτρέπει να δεις πως θα φαίνεται η ιστοσελίδα σου σε κινητά. Επιπλέον, το Webflow προσφέρει μια ποικιλία εργαλείων όπως αναζήτηση για λέξεις κλειδιά, δημιουργό χάρτη ιστοσελίδας και αυτοματοποιημένο έλεγχο SEO που σε βοηθούν να δημιουργήσεις περιεχόμενο φιλικό στο SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης). Τελειώνοντας, το Webflow ενσωματώνεται εύκολα με το Google Analytics που σου επιτρέπει να παρακολουθείς τις επιδόσεις της ιστοσελίδας και να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές στο SEO της.

WordPress

Ιδανικό για : Bloggers / σχεδιαστές ιστοσελίδων

Το WordPress είναι μια έξοχη επιλογή εάν έχεις ήδη κάποιες τεχνικές γνώσεις. Έχει επίσης πολλά πρόσθετα για το SEO που βοηθούν να βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου εύκολα. To WordPress είναι η πιο ευπροσάρμοστη επιλογή από αυτές που αναφέρουμε, που αποδεδειγμένα θα μπορεί να υποστηρίξει οποιεσδήποτε αλλαγές θελήσεις να κάνεις στην ιστοσελίδα σου στο μέλλον. Τελειώνοντας, το WordPress ενημερώνεται τακτικά, οπότε η ιστοσελίδα σου θα είναι πάντα επικαιροποιημένη και ασφαλής.

SquareSpace

Ιδανικό για: Δημιουργικές επιχειρήσεις

Το SquareSpace είναι μια άριστη επιλογή γι’ αυτούς που θέλουν να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα εύκολα και γρήγορα. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υποδειγμάτων που μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες της ιστοσελίδας. Ακόμη συμπεριλαμβάνει το σύρε-και-άφησε (drag-and-drop) πρόγραμμα σύνταξης του κάνει την δημιουργία μιας όμορφης ιστοσελίδας θέμα μερικών λεπτών. Έχει επίσης ένα φάσμα λειτουργιών φιλικών στο SEO, όπως προσαρμόσιμων meta tags, ενσωματωμένες αναλύσεις δεδομένων και αυτοματοποιημένο χάρτη ιστοσελίδας. Με τα ενσωματωμένα του εργαλεία το SquareSpace κάνει την δημιουργία ιστοσελίδας πανεύκολη και οι φιλικές του προς το SEO λειτουργίες το καθιστούν ιδανική πλατφόρμα για αρχαρίους που θέλουν να δημιουργήσουν και να ανεβάσουν την ιστοσελίδα τους γρήγορα.

Hostopia

Ιδανικό για: Επιχειρήσεις που θέλουν μια ενιαία λύση

Το Hostopia είναι πάροχος φιλοξενίας καθώς και πάροχος άλλων ψηφιακών υπηρεσιών για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Προσφέρει ένα εύρος επιλογών φιλοξενίας και την κατοχύρωση ονόματος ιστότοπου και υπηρεσίες σχεδιασμού ιστοσελίδας, άρα δυνητικά μια ολοκληρωμένη λύση για όλες τις ανάγκες της ιστοσελίδας σου. Το “Online Presence Builder” του Hostopia είναι ένα εύκολο στη χρήση, ισχυρό εργαλείο σχεδιασμού, που κάνει την δημιουργία και την συντήρηση της ιστοσελίδας απλή. Έχει πολλά δυναμικά υποδείγματα για να επιλέξεις, εύκολα προσαρμόσιμα με το σύρε-και-άφησε (drag-and-drop) πρόγραμμα σύνταξης του. Δεν απαιτεί τεχνική εμπειρία.

Βήμα 5ο: Ανάλυση δεδομένων και παρακολούθηση

To Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο που σου επιτρέπει να μετρήσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, να παρακολουθήσεις την αλλαγή των επισκεπτών σε πελάτες και την επίδοση των διαφημίσεών σου. Είναι εξαιρετική πηγή για αρχάριους, παρέχοντας εκ των έσω πληροφορίες που μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις και να τελειοποιήσεις την εμπειρία των επισκεπτών σου. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις λογισμικό παρακολούθησης όπως το Hotjar για να αποκτήσεις περαιτέρω πληροφορίες για το πώς οι επισκέπτες αλληλοεπιδρούν με την ιστοσελίδα σου.

... και θυμήσου να λάβεις υπόψιν σου υπολογιστές και κινητά

Οι περισσότεροι άνθρωποι το 2023 κάνουν τις αγορές και τις δουλειές από τα κινητά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες των επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι συμβατές και για υπολογιστές και για κινητά.

Η απόφαση αυτή εξαρτάται από το είδος της ιστοσελίδας που δημιουργείς και το κοινό που στοχεύει. Επιπλέον, είναι σημαντικό να βεβαιωθείς ότι η ιστοσελίδα είναι προσβάσιμη σε χρήστες με ειδικές ανάγκες και να σκεφτείς πως ο χρήστης θα περιηγηθεί σ' αυτήν εάν χρησιμοποιεί κάποια συσκευή ανάγνωσης οθόνης.

Χρειάζεσαι περισσότερες ψηφιακές συμβουλές για επιχειρήσεις;

Εάν χρειάζεσαι προσωπικές συμβουλές σχετικά με την ψηφιακή διαχείριση της επιχείρησης σου, κλείσε ραντεβού με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο της Vodafone στο V-Hub.

Ανακάλυψε τα ψηφιακά εργαλεία που χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις την δική σου ιστοσελίδα.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα