Χρειάζεσαι βοήθεια;

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Τι είναι οι σύνδεσμοι UTM; Με δωρεάν γεννήτρια δημιουργίας συνδέσμων UTM

Άρθρα
21 Jun 2023

Τι είναι οι σύνδεσμοι UTM;

Εάν περιηγείσαι στο διαδίκτυο και δεις κάποιον σύνδεσμο σαν αυτόν:

https://www.mybusiness.co.uk/?utm_source=instagram&utm_medium=social&utm_campaign=promo2023

αυτός είναι ένας σύνδεσμος UTM

Τί αντιπροσωπεύει λοιπόν το UTM;

Για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ, UTM σημαίνει UrchinTrackingModule. Και ενώ αυτό ακούγεται σαν κάτι που βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας, βασικά είναι ένας εύκολος τρόπος καταγραφής της απόδοσης των προσπαθειών σου στο μάρκετινγκ.

Ένας σύνδεσμος UTM, είναι ένας συνηθισμένος σύνδεσμος ιστοσελίδας στον οποίο έχει προστεθεί λίγο παραπάνω κώδικας – ο οποίος λέγεται παράμετροι UTM. Αυτός ο κώδικας δείχνει στο λογισμικό ανάλυσης της ιστοσελίδας σου από που προέρχονται οι επισκέπτες της και ποια εκστρατεία συνδέεται μ' αυτούς.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι στέλνεις ένα email στους πελάτες σου. Αντί να βάλεις έναν απλό σύνδεσμο για το ενημερωτικό σου δελτίο, βάλε έναν σύνδεσμο UTM. Αυτό δημιουργεί έναν συγκεκριμένο ιχνηλάσιμο σύνδεσμο, που σου επιτρέπει να δεις πόσοι επισκέπτες ήρθαν συγκεκριμένα από αυτό το email, αντί αυτών που σε βρήκαν τυχαία.

Στο παραπάνω παράδειγμα κώδικα UTM, οι παράμετροι UTM είναι ό,τι υπάρχει μετά το ερωτηματικό. Το κομμάτι "utm_source=instagram”, δείχνει στο λογισμικό ανάλυσης ότι οι επισκέπτες προέρχονται από τον λογαριασμό σου στο Instagram. Το κομμάτι "utm_medium=social", δείχνει ότι ο δίαυλος είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το κομμάτι "utm_campaign=promo", ότι συνδέεται με την εκστρατεία σου μάρκετινγκ “Promo 2023”

Ποια είναι τα καλύτερα σημεία να χρησιμοποιήσω παρακολούθηση συνδέσμου UTM;

Η απλή απάντηση; Οπουδήποτε κοινοποιείς έναν σύνδεσμο που προωθεί την ιστοσελίδα σου όπως:

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Είτε προωθείς ένα καινούριο προϊόν, είτε κοινοποιείς μια ανάρτηση σε blog, ένας σύνδεσμος UTM καταγράφει την επισκεψιμότητα στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείς. Μπορείς να δεις ποιες πλατφόρμες κατευθύνουν τους περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου και να ρυθμίσεις την στρατηγική σου κατάλληλα. Επίσης, καλό θα είναι να συμπεριλάβεις συνδέσμους UTMστο σημείο που είναι οι πληροφορίες του προφίλ της επιχείρησης σου στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αποστολές ενημερωτικών δελτίων με email

Εάν στέλνεις τακτικά ενημερωτικά δελτία με email, χρησιμοποίησε την παρακολούθηση συνδέσμου UTM στα σημεία που ζητάς από τον αναγνώστη να κάνει κλικ, για να δεις ποια προσελκύουν κόσμο στην ιστοσελίδα σου – και ποια όχι.

Διαφήμιση επί πληρωμή

Όλοι θέλουμε τα καλύτερα αποτελέσματα, όταν πληρώνουμε για διαφημίσεις. Ένας σύνδεσμος UTM θα σου επιτρέψει να καταγράψεις από που ακριβώς προέρχονται τα κλικ, οι μετατροπές σε πελάτη και τα έσοδα. Μ' αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσεις να σκεφτείς πού να ξοδέψεις περισσότερο χρόνο και χρήμα.

Πώς θα δημιουργήσω και θα παρακολουθήσω τους συνδέσμους μου UTM;

Υπάρχουν αρκετά δωρεάν και επί πληρωμή εργαλεία ανάλυσης για να σε βοηθήσουν. Μερικά από τα πιο γνωστά που περιλαμβάνουν παρακολούθηση UTM είναι τα GoogleAnalytics, Bitly και Hootsuite.

Ιδού πώς δουλεύει:

Πώς να δημιουργήσεις συνδέσμους UTM

Πριν παρακολουθήσεις τον UTM σύνδεσμό σου, χρειάζεται να τον δημιουργήσεις. Γιατί δεν κατεβάζεις τον παρακάτω κατασκευαστή συνδέσμων UTM και να δοκιμάσεις; Απλά, βάλε το όνομα της εκστρατείας, την πηγή και το μέσο, για να δημιουργήσεις τον μοναδικό σου σύνδεσμο. Σημαντικό είναι να είσαι όσο λεπτομερής γίνεται στην περιγραφή της ονομασίας της εκστρατείας σου. Για παράδειγμα ονόμασε την “instagram-story-1-january-2023” αντί για “instagram-2023”. Αυτό θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις ακριβώς από πια ανάρτηση προήλθε ο επισκέπτης.

Πώς να χρησιμοποιήσεις τους συνδέσμους UTM

Ξεκίνα χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο στις εκστρατείες μάρκετινγκ. Φρόντισε να τον χρησιμοποιείς ανελλιπώς σε όλες τις πλατφόρμες, ώστε να καταγράφεις με ακρίβεια την επισκεψιμότητα και την αλληλεπίδραση.

Παρακολούθησε τον UTM σύνδεσμο σου

Χρησιμοποίησε το εργαλείο ανάλυσης που επέλεξες για πληροφορίες όπως ο αριθμός των κλικ σε έναν σύνδεσμο, την προέλευση των επισκεπτών της ιστοσελίδας και πόσα ήταν τα έσοδα.

Ανέλυσε τα αποτελέσματα σου

Εφόσον έχεις παρακολουθήσει τον UTM σύνδεσμο για λίγο καιρό, ανέλυσε τα αποτελέσματα. Ψάξε για τάσεις, κάποιες σταθερές συνήθειες των επισκεπτών και της εμπλοκής τους με την ιστοσελίδα και χρησιμοποίησε αυτές τις πληροφορίες για εξυπνότερες αποφάσεις σχετικά με την στρατηγική σου στο μάρκετινγκ.

Δημιούργησε τους δικούς σου συνδέσμους UTM με αυτό το υπόδειγμα γεννήτριας συνδέσμων UTM κατεβάζοντας το.

Απλά επέλεξε το μέσο και την πηγή από το αναπτυσσόμενο (dropdown) μενού.

Πρόσθεσε την συνηθισμένη διεύθυνση ιστοσελίδας της επιχείρησης σου.

Δες το να δημιουργεί το νέο σύνδεσμο UTM, έτοιμο να τον αντιγράψεις και να τον επικολλήσεις.

Μπορείς επίσης να προσθέσεις τα δικά σου μέσα και πηγές εάν δεν υπάρχουν ήδη στο αναπτυσσόμενο (dropdown) μενού.

Κάνε κλικ στο κουμπί “edit” στο τέλος κάθε αναπτυσσόμενου μενού (dropdown).

Πρόσθεσε τις επιλογές σου στην λίστα στο δεύτερο φύλλο του εγγράφου.

Αναθεώρησε την επικύρωση δεδομένων (DataValidation) για να τροποποιήσεις τα αναπτυσσόμενα μενού, επιλέγοντας τα κελιά που πρόσθεσες.

Για περισσότερη υποστήριξη στις παραμέτρους UTM, στους συνδέσμους UTM ή για δωρεάν προσωπικές συμβουλές για την επιχείρηση σου, μπορείς επίσης να μιλήσεις τηλεφωνικά με έναν από τους ψηφιακούς μας συμβούλους στο V-Hub.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα