Χρειάζεσαι βοήθεια;

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Οι καθυστερημένες πληρωμές μπορούν να δημιουργήσουν έντονα προβλήματα σε μια επιχείρηση. Πώς μπορείς να προστατεύσεις τη δική σου;

Υπάρχουν τρόποι να λαμβάνεις εγκαίρως τις πληρωμές σου;

Τι σημασία έχει αν μια πληρωμή καθυστερήσει μία ή δύο ημέρες; Μεγάλη! Κι όμως, είναι κάτι που αντιμετωπίζουν πολύ συχνά οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Αν λάβουμε υπόψιν ότι 1 στις 10 μικρές επιχειρήσεις στην Ευρώπη αργούν τις πληρωμές τους (με το 33% των αργοπορημένων τιμολογίων μάλιστα να καθυστερούν για περισσότερο από ένα μήνα), καταλαβαίνεις τι γίνεται.

Οι καθυστερημένες πληρωμές επιβραδύνουν την ανάπτυξη της επιχείρησης και δεν σου επιτρέπουν να πληρώνεις τους λογαριασμούς σου εγκαίρως. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να ισχύει και στην περίπτωση της δικής σου επιχείρησης. Υπάρχουν μερικά απλά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις, αλλά και εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να λαμβάνεις πάντα εγκαίρως τις πληρωμές σου από τους πελάτες σου. Διάβασε παρακάτω για να δεις πώς μπορείς να λαμβάνεις τις πληρωμές σου εγκαίρως, κάθε φορά.

1. Να ελέγχεις την πιστωτική ικανότητα των πελατών

Θέλεις να μαθαίνεις πράγματα για τους πελάτες σου πριν δώσετε τα χέρια; Ελέγχοντας την πιστωτική τους ικανότητα, θα έχεις μια καλή εικόνα του πώς διαχειρίζονται τις ταμειακές τους ροές και τις αποπληρωμές του χρέους τους. Μπορείς να χρησιμοποιείς υπηρεσίες όπως η αναφορά πιστωτικού ελέγχου της Experian, που θα σου δείχνει πόσο οικονομικά σταθεροί είναι οι πελάτες σου πριν αποφασίσεις να συνεργαστείς μαζί τους. Μια επιχείρηση με υψηλότερη πιστωτική ικανότητα είναι πιθανό να είναι λιγότερο επικίνδυνη καθώς έχει πιο σταθερή, προβλέψιμη οικονομική συμπεριφορά.

2. Να ζητάς προκαταβολή

Ένας τρόπος να έχεις πιο σταθερές ταμειακές ροές είναι να ζητάς από τους πελάτες να πληρώνουν προκαταβολικά ένα ποσοστό της αμοιβής σου. Αυτό είναι κάτι που θα σου προτείναμε εάν πρόκειται να συνεργαστείς με νέους πελάτες, όπου είναι πιθανό να υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να βεβαιωθείς ότι όντως θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου και σημαίνει ότι θα είσαι προστατευμένος(η) από οικονομικής άποψης σε περίπτωση που δεν μπορούν να σε πληρώσουν αργότερα.

Μπορείς να ζητάς προκαταβολή από τους πελάτες σου ανεξάρτητα από το τι κάνει ή πόσο μεγάλη είναι η επιχείρησή σου. Δεν έχει σημασία αν έχεις μια μεγάλη συμβουλευτική εταιρεία, αν είσαι ιδιοκτήτης εστιατορίου ή κομμωτής σκύλων. Είναι ένας έξυπνος τρόπος να προστατεύεις τον εαυτό σου, αλλά και τις ταμειακές σου ροές.

3. Θέσπισε πιο αυστηρούς όρους πληρωμής

Αυτό συνεπάγει την μείωση των προθεσμιών πληρωμής, ώστε να έχουν λιγότερες ημέρες για να σε πληρώσουν οι πελάτες. Μπορεί να είναι καλή ιδέα για παλιούς πελάτες που ξέρεις ότι καθυστερούν τις πληρωμές τους. Θα μπορούσες επίσης να χρεώνεις τόκους για καθυστερημένες πληρωμές και να αυξάνεις το επιτόκιο όσο μεγαλώνει η καθυστέρηση. Έτσι οι πελάτες θα θέλουν ακόμη περισσότερο να πληρώνουν εγκαίρως.

4. Κάνε γραπτή συμφωνία όσον αφορά τους όρους

Αυτό είναι απαραίτητο. Πριν αρχίσεις να εργάζεσαι για τον πελάτη σου, πρέπει να υπάρχει γραπτή συμφωνία σχετικά με τους όρους πληρωμής. Σύνταξε ένα συμβόλαιο και φρόντισε να το υπογράψεις τόσο εσύ, όσο και ο πελάτης σου πριν αρχίσεις τη δουλειά. Στο διαδίκτυο θα βρεις μερικά χρήσιμα εργαλεία για συμβόλαια, όπως το PandaDoc και το DocuSign, που μπορούν να κάνουν τη διαδικασία σύνταξης και υπογραφής λίγο ευκολότερη για σένα.

5. Χρησιμοποίησε ασφάλιση εμπορικών πιστώσεων

Μερικές γνωστές ασφαλιστικές εταιρείες όπως η Allianz και η Coface προσφέρουν ασφάλιση εμπορικών πιστώσεων, η οποία προστατεύει τις επιχειρήσεις από τις κακές πρακτικές πληρωμών των πελατών. Έτσι, εάν μια επιχείρηση πληρώνει καθυστερημένα ή καταστεί αφερέγγυα και δεν μπορεί να πληρώσει, παρεμβαίνει και καλύπτει το κόστος ο ασφαλιστικός πάροχος. Υπάρχουν και εδώ πολλές επιλογές, οπότε κάνε την έρευνά σου για να αποφασίσεις ποια πολιτική και ποιος πάροχος ταιριάζουν περισσότερο στην επιχείρησή σου.

6. Άφησε τα δύσκολα στην τεχνολογία

Σίγουρα κανείς δεν θέλει να χάνει το χρόνο του κυνηγώντας καθυστερημένες πληρωμές. Ευτυχώς, υπάρχουν και εδώ εργαλεία που μπορούν να μειώσουν τον χρόνο και την ενέργεια που θα πρέπει να αφιερώσεις σε αυτό. Δοκίμασε το Quickbooks, το Xero, το NetSuite, το Tipalti ή το GoCardless για να κάνεις τη διαδικασία γρηγορότερη αλλά και ευκολότερη. Χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε από αυτές τις πλατφόρμες, θα μπορείς να δημιουργείς και να στέλνεις τιμολόγια, αλλά και να ζητάς πληρωμές για καθυστερημένα τιμολόγια. Οι πλατφόρμες αυτές προσφέρουν επίσης αυτοματοποίηση πληρωμών. Έτσι, θα μπορείς να αφιερώνεις το χρόνο σου στην οικοδόμηση της επιχείρησής σου.

Έχεις δουλέψει σκληρά για να φτιάξεις την επιχείρησή σου. Σίγουρα δεν θα θέλεις να υπάρχει κίνδυνος να επηρεαστεί η επιτυχία της από τις ταμειακές ροών άλλων επιχειρήσεων. Λαμβάνοντας αυτά τα μέτρα, θα ανακτήσεις τον έλεγχο και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα μπορείς να μειώσεις τον κίνδυνο να βλάψουν την επιχείρησή σου οι οποιεσδήποτε καθυστερημένες πληρωμές.

Θέλεις να συζητήσεις τις επιλογές σου μαζί μας; Ο προσωπικός σου σύμβουλος, Vodafone Businesss Advisor, είναι εδώ για να σε βοηθήσει!

Κι αν θέλεις να μάθεις σε ποια τεχνολογία πρέπει να δώσεις προτεραιότητα για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, συνέχισε να διαβάζεις εδώ.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα