Τα τελευταία δύο χρόνια οι πλατφόρμες streaming ήχου έγιναν περισσότερο δημοφιλείς από ποτέ. Και έχοντας περάσει το μεγαλύτερο μέρος του περασμένου έτους κλεισμένοι στα σπίτια μας, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί ο χρόνος που περνάμε καταναλώνοντας ηχητικό περιεχόμενο, από το αγαπημένο μας podcast έως την τελευταία κυκλοφορία κάποιου άλμπουμ, έχει και αυτός αυξηθεί.
Και μη γελιέστε, έχει σίγουρα αυξηθεί.
Σύμφωνα με το Music Business Worldwide, παρατηρήθηκε μία αύξηση της τάξης του 22,6% στον χρόνο που ξοδέψαμε καταναλώνοντας μουσική παγκοσμίως. Επί του παρόντος, οι ακροατές του Spotify περνούν κατά μέσο όρο 2,5 περίπου ώρες την ημέρα στην πλατφόρμα. Επιπλέον, περίπου το 89% των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιεί κάποιο είδος on-demand υπηρεσίας για το streaming μουσικής.
Με τόσα εκατομμύρια συνδρομητές, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι γίγαντες στον κλάδο της διαφήμισης, όπως η Coca Cola και τα McDonald's στράφηκαν στις πλατφόρμες music streaming για τις ηχητικές τους διαφημίσεις.
Ωστόσο, θελήσαμε να μάθουμε πώς μπορούν οι διαφημίσεις σε τέτοιες πλατφόρμες να βοηθήσουν τις μικρότερες επιχειρήσεις. Άραγε μήπως είναι καλύτερα να αφήσουμε τις ηχητικές διαφημίσεις στις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες; Ή μπορούν μήπως και οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να επωφεληθούν από αυτές;
Στην εκδήλωσή μας #ThoseWhoDare, μιλήσαμε με τη Sarah Kiefer, την Παγκόσμια Διευθύντρια του τμήματος Λύσεων Συνεργατών στο Spotify για να μάθουμε περισσότερα.
Ποια είναι τα οφέλη της ηχητικής διαφήμισης στις πλατφόρμες music streaming;
Κάθε επιχειρηματίας γνωρίζει πόσο σημαντικό είναι να παραμένει συντονισμένος στις ανάγκες των καταναλωτών του.
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες των μικρότερων επιχειρήσεων που δε διαθέτουν ομάδες εξυπηρέτησης πελατών 24 ώρες το 24ωρο και δε συνεργάζονται με επαγγελματίες διαφημιστές που αφουγκράζονται συνεχώς τις ανάγκες της αγοράς, ενδεχομένως να νιώθουν ότι θα πρέπει να τα κάνουν όλα αυτά μόνοι τους προκειμένου να μάθουν τι θέλουν οι πελάτες τους και πότε.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο όφελος του να διαφημίζεται κανείς στο Spotify; Κάνουν όλα τα παραπάνω για λογαριασμό σας.
Στρέψαμε την προσοχή μας στην Kiefer για να μιλήσουμε για την αναξιοποίητη δύναμη των δημογραφικών δεδομένων/δεδομένων κοινού που μπορεί να συλλέξει κανείς από τις υπηρεσίες streaming για λογαριασμό μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων σε διάφορους κλάδους.
«Τα εμπλουτισμένα δεδομένα τρίτων μερών του Spotify βοηθούν τις μικρές εταιρείες να διηγηθούν την ιστορία τους στους κατάλληλους ακροατές, την κατάλληλη στιγμή», μας εξήγησε. Οι εταιρείες που επιλέγουν να διαφημιστούν στην πλατφόρμα έχουν τη ευκαιρία να στοχεύσουν με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, το συγκείμενο και τα ενδιαφέροντα.»
Οι συνδρομητές ξοδεύουν τόσο πολύ χρόνο σε αυτές τις υπηρεσίες music streaming που οι πλατφόρμες γνωρίζουν πολύ καλά πλέον το κοινό τους.
Γνωρίζουν ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, πότε τους αρέσει να ακούνε και, το σπουδαιότερο για τους διαφημιζόμενους, γνωρίζουν τι είδους περιεχόμενο τους αρέσει.
Και γιατί αυτό αφορά ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις;
Γιατί οι μικρότερες εταιρείες διαθέτουν συνήθως ένα πιο εξειδικευμένο κοινό – πολύ περισσότερο ίσως από τις μεγαλύτερες εταιρείες. Η Kiefer εξηγεί ότι με τις ηχητικές διαφημίσεις «μπορεί κανείς να γίνει πολύ συγκεκριμένος και επιτηδευμένος με τη διαφήμισή του.»
«Για παράδειγμα, μια υπηρεσία παράδοσης γευμάτων θα μπορούσε να στοχεύσει τις διαφημίσεις της σε πιθανούς πελάτες στην περιοχή όπου δραστηριοποιούνται, ακριβώς τη στιγμή που πιθανόν να σκέφτονται τι θέλουν να φάνε εκείνη την ημέρα.»
Είναι πολύ σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις να αναπτύξουν μία σχέση μεταξύ ακροατή και διαφημιστή, και εδώ είναι που βοηθάει το Spotify.
«Έτσι, οι μικρές επιχειρήσεις που διαφημίζονται στο Spotify, μέσω του διαφημιστικού καναλιού Spotify Ad Studio, αποκτούν πρόσβαση σε αυτό το είδος εμπλουτισμένων δεδομένων και ευκαιριών στόχευσης, καθώς και σε δημιουργικά εργαλεία που τους επιτρέπουν να αξιοποιούν αυτές τις πληροφορίες και να δημιουργούν δεσμούς με το ενδιαφερόμενο κοινό.»
Γιατί να επιλέξουν οι μικρές επιχειρήσεις τις ηχητικές διαφημίσεις αντί για άλλα είδη διαφημίσεων;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι μικρές επιχειρήσεις επωφελούνται από τις δυνατότητες στόχευσης των διαφημίσεων σε αυτές τις διαδικτυακές υπηρεσίες streaming. Ωστόσο, ξέρουμε τι σκέφτεστε. Το ίδιο ισχύει και για κάθε μορφή διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να επιλέξουν οι μικρές επιχειρήσεις το Spotify; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Γιατί είναι εύκολο να το κάνουν.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, πολλές μικρές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ τους για το λόγο ότι δεν είχαν πλέον πρόσβαση σε πόρους που ίσως να είχαν παλαιότερα. Τα διαφημιστικά budget κόπηκαν, τα μέλη των δημιουργικών τμημάτων πήραν προσωρινή άδεια και τα επιτόπια γυρίσματα περιορίστηκαν σημαντικά.
Ως αποτέλεσμα «η ηχητική διαφήμιση προέβαλε ως μία καταπληκτική, ευέλικτη αλλά και οικονομική εναλλακτική λύση στις πιο παραδοσιακές μορφές διαφήμισης», σύμφωνα με την Kiefer.
Οι ηχητικές διαφημίσεις μπορούν να φτιαχτούν με χαμηλότερο κόστος και μικρότερες ομάδες, χωρίς να γίνονται συμβιβασμοί στην ποιότητα της παραγωγής, πράγμα που τις καθιστά εξαιρετική επιλογή για κάθε τμήμα μάρκετινγκ μικρής επιχείρησης που υπολογίζει συνεχώς το budget της και προσπαθεί να βρίσκει νέες, δημιουργικές ιδέες, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να σπαταληθούν πολλά χρήματα σε μεγάλες παραγωγές.
Επιπλέον, πολλές υπηρεσίες streaming προσφέρουν πλέον μια σειρά από δωρεάν δημιουργικά εργαλεία για να βοηθήσουν τους διαφημιστές. Το Spotify προσφέρει υπηρεσίες καλλιτεχνών φωνής και συγγραφής σεναρίου, για να σας διευκολύνει ακόμα περισσότερο με την πρώτη σας διαφήμιση.
Πώς μπορώ να ξεκινήσω;
Εάν σκέφτεστε να ξεκινήσετε διαφημίσεις σε υπηρεσίες music streaming, η συμβουλή μας είναι απλά να το κάνετε. Θα βρείτε ό,τι χρειάζεστε για να ξεκινήσετε τις ηχητικές διαφημίσεις ακολουθώντας τον παρόντα οδηγό και χρησιμοποιώντας τους οδηγούς της πλατφόρμας.
Για περισσότερες συμβουλές για το πώς το εργατικό δυναμικό της επιχείρησής σου θα είναι χαρούμενο και παραγωγικό, επικοινώνησε σήμερα με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο επιχειρήσεων, τον προσωπικό σου Vodafone Business Advisor.