Χρειάζεσαι βοήθεια;

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Τεχνολογικές τάσεις για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Άρθρα
07 Feb 2022

Μάθε πριν από όλους για τις τεχνολογικές τάσεις του 2021

Σήμερα, κάθε ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης είναι ηγέτης στον χώρο της τεχνολογίας. Και αυτό γιατί, εξαιτίας της πανδημίας, σχεδόν κάθε μικρή επιχείρηση αναγκάστηκε να υιοθετήσει μια σειρά από ψηφιακά και ηλεκτρονικά εργαλεία προκειμένου να επιβιώσει. Το περασμένο έτος άλλαξε όλα όσα γνωρίζαμε για τις καθιερωμένες διαδικασίες των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου λειτουργίας τους, του φυσικού τους χώρου αλλά και του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουν τους πελάτες τους.

Είναι πλέον απίθανο να επιστρέψουν οι ιδιοκτήτες των μικρών αυτών επιχειρήσεων στις παλιές, γνώριμες διαδικασίες τους. Αντιθέτως, θα εκμεταλλευτούν τον προσαρμόσιμο, προοδευτικό και τεχνοκεντρικό χαρακτήρα που διαθέτει κάθε επιχειρηματίας για να βρουν νέους τρόπους να ενστερνιστούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Αυτές είναι οι κύριες τεχνολογικές τάσεις που αναμένουμε ότι θα καθορίσουν το μέλλον των μικρών επιχειρήσεων:

1. Μπαίνοντας στον κόσμο του cloud computing

Από τις μικρές επιχειρήσεις που εφάρμοσαν το σύστημα της εξ αποστάσεως εργασίας, οι εταιρείες που διέθεταν ήδη δυνατότητες cloud computing βρέθηκαν σε πιο πλεονεκτική θέση. Οι ομάδες τους μπορούσαν να δουλεύουν εξ αποστάσεως και να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα και αρχεία από οποιαδήποτε τοποθεσία.

Το μέλλον της εργασίας προβλέπεται να είναι όλο και περισσότερο υβριδικό, πράγμα που σημαίνει ότι είναι απαραίτητο να δοθεί προτεραιότητα στις τεχνολογίες cloud computing, για την αποδοτικότητα, την παραγωγικότητα και την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης.

«Είναι απαραίτητο να αμφισβητήσουμε κάποιες παγιωμένες πρακτικές και να ενστερνιστούμε την αλλαγή, έγκαιρα και άμεσα. Και εδώ είναι που η τεχνολογία cloud computing γίνεται σημαντικός σύμμαχος. Γιατί παρέχει μέγιστη ευελιξία και επιτρέπει στις εταιρείες να αναθεωρούν τις διαδικασίες τους και να εφαρμόζουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα.» – Matteo Mille, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Προϊστάμενος Επιχειρήσεων, Microsoft Italy

2. Προετοιμάσου για περισσότερη ψηφιακή επιτάχυνση

Η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και η αυτοματοποίηση διεργασιών αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι άνθρωποι – και με τη σειρά τους, το πώς λειτουργούν οι εταιρείες. Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης βελτιώνουν τη διαδρομή του πελάτη, ενώ τα λογισμικά ανάλυσης δεδομένων διασφαλίζουν την καλύτερη διαχείριση του διαφημιστικού προϋπολογισμού. Μέσα στα επόμενα χρόνια είναι πολύ πιθανό να δούμε να πραγματοποιείται η ψηφιακή επιτάχυνση ακόμα γρηγορότερα, καθώς οι άνθρωποι εξοικειώνονται με τις ανέσεις που προσφέρει και την αναμένουν σε κάθε πτυχή της ζωής τους.

Για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις όμως, τα συστήματα αυτά είναι πολύ ακριβά. Και εδώ είναι που βοηθάει η ανάθεση αυτών των υπηρεσιών σε τρίτα μέρη. Οι τρίτοι πάροχοι υπηρεσιών μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, διατηρώντας το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, είναι απαραίτητο η τεχνολογία να συνάδει με τους επιχειρηματικούς στόχους κάθε εταιρείας.

«Για σκεφτείτε το, έχουμε εκπαιδεύσει τον καταναλωτή να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα πλέον στο διαδίκτυο. Πράγματα που είτε δεν θέλαμε να κάνουμε, είτε δεν μπορούσαμε να κάνουμε στο παρελθόν γιατί δεν υπήρχε η υποδομή. Τώρα όμως, η υποδομή υπάρχει. Οι συμπεριφορές των πελατών έχουν αλλάξει.» – Karl-Heinz Land, Ειδικός σύμβουλος στον τομέα της ψηφιοποίησης

3. Δώσε προτεραιότητα στον πελάτη, όχι στην τεχνολογία

Είναι προς το συμφέρον κάθε μικρής επιχείρησης να δημιουργήσει μία όμορφη εμπειρία για τον πελάτη της. Εξάλλου, και ποιος δεν θέλει να έχει εξατομικευμένες, άμεσες και απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις με μία μάρκα όταν ψωνίζει εκτός ή εντός διαδικτύου; Εάν όμως ακολουθείς μία πελατοκεντρική στρατηγική, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να βάζεις τις ανάγκες των εργαζομένων σου σε δεύτερη μοίρα. Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πρέπει να βρουν τρόπο να εξισορροπήσουν τις δύο αυτές προτεραιότητες – και η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει.

Μία τεχνολογία που επιτρέπει την αυτοματοποίηση μονότονων και επαναλαμβανόμενων εργασιών μπορεί να ελευθερώσει χρόνο από το πρόγραμμα των εργαζομένων σου, επιτρέποντάς τους να εστιάζουν σε καθήκοντα που τους προσφέρουν μεγαλύτερη ικανοποίηση. Η απρόσκοπτη ενσωμάτωση ανάμεσα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις πλατφόρμες CRM θα δημιουργήσει αποτελεσματικότερες εμπειρίες πελατών βάσει δεδομένων – επιτρέποντας σε διαχειριστές back-end να κάνουν τη δουλειά τους με μεγαλύτερη ορατότητα.

Δεν πρόκειται για τεχνολογία για χάρη της τεχνολογίας. Έχει να κάνει με την κατανόηση των ανθρώπινων αναγκών και την εφαρμογή της ανάλογης τεχνολογίας. Η ανάγκη για λύσεις που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις τόσο των πελατών όσο και των εργαζομένων θα αποτελέσει κεντρικό στόχο κάθε επιχείρησης τα προσεχή χρόνια.

«Η 4η βιομηχανική επανάσταση θα μας προσφέρει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες γιατί ο άνθρωπος βρίσκεται στο κέντρο της επανάστασης. Και η δυνατότητά μας να προσαρμοζόμαστε στο περιβάλλον μας αποτελεί μία θεμελιώδη δύναμη που μπορούμε να καλλιεργήσουμε.» – Henrik von Scheel, Ειδικός στην ψηφιακή στρατηγική

4. Εργάσου όπου και όπως θέλεις

Στο μέλλον θα είναι απαραίτητο για τις μικρές επιχειρήσεις να υιοθετήσουν στρατηγικές που διευκολύνουν την εξ αποστάσεως εργασία. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην επιλογή μιας πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης που δε θα κρασάρει. Σύμφωνα με μία αναφορά της Spiceworks, μικρές επιχειρήσεις με 100 ή λιγότερους εργαζομένους σκοπεύουν να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους μέσα στο 2021 για να συνεχίσουν να στηρίζουν το εξ αποστάσεως εργατικό δυναμικό τους, σύμφωνα με τα παρακάτω ποσοστά:

31% για εξοπλισμό 33% για λογισμικό 25% για τοπικές και cloud-based υπηρεσίες υπολογιστικής ισχύος 11% για διαχειριζόμενες υπηρεσίες

Με τη δουλειά να μη χρειάζεται πλέον να γίνεται σε κάποια συγκεκριμένη φυσική τοποθεσία, τα εργαλεία που διευκολύνουν την ξεκάθαρη και αποτελεσματική επικοινωνία θα παραμείνουν θεμελιώδους σημασίας. Το ίδιο σημαντική θα είναι επίσης η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, καθώς και οι πλατφόρμες ανταλλαγής δεδομένων.

«Ο ψηφιακός κόσμος μάς έκανε να συνειδητοποιήσουμε πώς η συνεργασία και οι ανταλλαγές πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση. Πρέπει να επανεκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους μας – είναι απαραίτητο να βοηθήσουμε τους εργαζομένους μας να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους ή ακόμα και να τους ενθαρρύνουμε να αποκτήσουν καινούργιες προκειμένου να μπορέσουν να προσαρμοστούν σε έναν νέο τρόπο εργασίας» – Davide Dattoli, Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής, Talent Garden

Η πανδημία ανάγκασε πολλές μικρές εταιρείες να ενστερνιστούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό νωρίτερα απ’ ό,τι προβλεπόταν. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στις διαδικασίες των μικρών επιχειρήσεων, κατανοώντας βαθιά τις τάσεις αυτές θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να οργανώσουν τις μελλοντικές τους δραστηριότητες, να ανακαλύψουν νέες ευκαιρίες και να σχεδιάσουν τη μελλοντική τους ανάπτυξη.

Για περισσότερες συμβουλές για το πώς το εργατικό δυναμικό της επιχείρησής σου θα είναι χαρούμενο και παραγωγικό, επικοινώνησε σήμερα με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο επιχειρήσεων, τον προσωπικό σου Vodafone Business Advisor.

Μάθε περισσότερα για τα ψηφιακά εργαλεία που ταιριάζουν στις δικές σου ανάγκες.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα