Η γυναικεία παρουσία στον επιχειρηματικό κλάδο έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο έντονη, με τις επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες να αποτελούν σήμερα το 30% της συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη. Κυβερνήσεις και οργανώσεις επενδύουν σε αυτή την προσπάθεια, παρέχοντας σημαντικά κίνητρα, όπως προγράμματα ένταξης, ανάπτυξης και επιδότησης για την ενίσχυσή τους.
Μάλιστα, η γυναικεία επιχειρηματικότητα, είναι ήδη μία πολύ υπολογίσιμη πηγή οικονομικής ανάπτυξης, που στηρίζει τον οικονομικό ιστό της κοινωνίας. Έρευνες δείχνουν ξεκάθαρα ότι, ως προς τους δείκτες αποδοτικότητας της αγοράς, οι γυναίκες ξεχωρίζουν στον κλάδο τους, υπερέχοντας συγκριτικά τον μέσο όρο της αγοράς*.
Οι γυναίκες φέρουν την οργανωτικότητα και την αναλυτική τους σκέψη και στο επιχειρείν, θέτοντας την κερδοφορία ως βασικό στόχο στον προσανατολισμό τους. Παράλληλα, η συναισθηματική τους νοημοσύνη αποτελεί ένα κύριο χαρακτηριστικό της επιχειρησιακής τους ταυτότητας και μία βασική μεταβλητή στην επίτευξη αυτών των υψηλών επιπέδων αποτελεσματικότητας.
Τι κρατά πίσω τις γυναίκες επιχειρηματίες
Κι όμως παρά τα όσα είπαμε, όπως προκύπτει από έρευνα της Focus Bari, μόνο 4 στις 10 πιστεύουν στις δυνατότητές τους**. Αν και διαπρέπουν στον χώρο τους, οι γυναίκες επιχειρηματίες διστάζουν να κάνουν το επόμενο βήμα προς την περαιτέρω άνθιση της επιχείρησής τους. Και για αυτό, χρειάζεται μία νέα προσέγγιση στη στρατηγική τους με περισσότερο αυθορμητισμό και μεγαλύτερη ευελιξία.
Ο βασικός λόγος που παραμένουν σκεπτικές είναι το νέο και συνεχώς μεταβαλλόμενο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Οι γυναίκες αναγνωρίζουν την έλλειψη εξοικείωσης με την τεχνολογία σαν σημαντικό εμπόδιο για να εξελίξουν την επιχείρησή τους, ενώ 1 στις 3 γυναίκες αναγνωρίζει ότι έχει περιορισμένη γνώση σχετικά με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της***, με αποτέλεσμα να μην αξιοποεί τις πρακτικές του digital marketing προς όφελος της επιχείρησής της.
Οι ιδέες και η πρώτη ύλη υπάρχουν. Αυτό που μένει είναι να υπενθυμίσουμε στις γυναίκες πόσο καλά τα έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα και πως μπορούν να φτάσουν ακόμα πιο ψηλά.
Τέσσερις γυναίκες επιχειρηματίες, μία αληθινή ιστορία
Αυτό προσπάθησε να αναδείξει και η Vodafone μέσα από την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected και μία καμπάνια που αντανακλά μία μεγάλη αλήθεια μέσα από τους «καθρέφτες». Τέσσερις πετυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες, πραγματικές πελάτισσες της Vodafone, κλήθηκαν να συμμετάσχουν στη νέα Vodafone Business καμπάνια, χωρίς να γνωρίζουν τι πραγματικά θα συμβεί, με σκοπό να συνειδητοποιήσουν με έναν πολύ συναισθηματικό και ανθρώπινο τρόπο την αξία τους.
Καθισμένες μπροστά από μία μεγάλη πόρτα, που έκρυβε έναν καθρέφτη άκουσαν ότι πίσω από την πόρτα υπάρχει μια επιχειρηματίας που ξεχώρισε στον κλάδο της για την αποδοτικότητα της επιχείρησής της και ρωτήθηκαν τι θα της έλεγαν. Κάθε μία από τις προσκεκλημένες είπε αβίαστα μπράβο, αναγνωρίζοντας πόσο απαιτητικός και δύσκολος είναι ο δρόμος της. Όταν σηκώθηκαν για να την γνωρίσουν, αυτό που αντίκρισαν ήταν η μορφή τους στον καθρέφτη. Παρατηρήσαμε μαζί τους αντιδράσεις έκπληξης, αμηχανίας και συγκίνησης, γιατί οι ίδιες δυσκολεύονται όχι μόνο να πιστέψουν στις δυνατότητές τους αλλά και να πουν μπράβο στον εαυτό τους για όσα έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα.
Εάν θέλεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς η Vodafone στηρίζει τη Γυνακεία Επιχειρηματικότητα μπορείς να επικοινώνησεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο επιχειρήσεων, τον προσωπικό σου Vodafone Business Advisor.
* Βάσει έρευνας ICAP 2021 για τη Γυναικεία Επιχειρηματικότητα
** Βάσει έρευνας Focus Bari 2020
*** Βάσει έρευνας Focus Bari 2020