Η παγκόσμια πανδημία επέφερε τεράστιες αλλαγές. Αναγκαστήκαμε όλοι να αλλάξουμε δραματικά τις καθημερινές μας ρουτίνες. Πώς όμως ακριβώς επηρέασε αυτό τις καταναλωτικές μας συνήθειες; Προσεγγίσαμε τον Adolfo Fernandez Sanchez στην εκδήλωσή μας #ThoseWhoDare για να μάθουμε λεπτομέρειες.
1. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε τεράστιο, και θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο.
Με την πλειοψηφία του πληθυσμού να βρίσκεται έγκλειστη στο σπίτι, και τους λιανέμπορους ανά τον κόσμο να έχουν κλείσει τις πόρτες των καταστημάτων τους, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πιο δημοφιλές από ποτέ.
Σύμφωνα με την Google, το 84% των Βρετανών ψωνίζει ήδη μέσω διαδικτύου και το ίδιο παρατηρείται στην Ευρώπη και αλλού.
Αν και έχουμε αρχίσει να ανοίγουμε σιγά σιγά ως κοινωνία, ο Adolfo πιστεύει ότι αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών ήρθε για να μείνει.
«Οι περισσότεροι καταναλωτές ψωνίζουν ήδη μέσω διαδικτύου και αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί.» Επομένως, είναι σημαντικό να κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις τις απαραίτητες επενδύσεις και να συνεχίσουν να προσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών.
2. Οι απαιτήσεις των καταναλωτών είναι διαρκώς μεταβαλλόμενες
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσής #ThoseWhoDare, ο Adolfo μας αποκάλυψε ότι, κατά τη γνώμη του, οι καταναλωτές θα «συνεχίσουν να σπάνε τα καθιερωμένα πρότυπα και να δημιουργούν καινούργια» και είναι σημαντικό να το γνωρίζουν αυτό οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων για να είναι έτοιμοι να προσαρμοστούν, εάν χρειαστεί.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παρατηρήσαμε διαρκείς μεταβολές στις καταναλωτικές συνήθειες . Εάν τη μια εβδομάδα παρατηρούταν μεγάλη διαδικτυακή κίνηση γύρω από τον αθλητικό εξοπλισμό, την επόμενη το ενδιαφέρον μετατοπιζόταν στο φαγητό και το ποτό. Για τον Adolfo, το καλύτερο πράγμα που μπορούν να κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις είναι να αναγνωρίσουν αυτό το φαινόμενο.
Τόσο οι μεγάλες επωνυμίες όσο και οι μικροί οργανισμοί θα πρέπει να προσαρμόζονται κατά βούληση σε αυτές τις αλλαγές προκειμένου να μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της αγοράς. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αντιμετωπίσεις αυτή την αβεβαιότητα είναι να προετοιμάσεις την επιχείρησή σου ώστε να είναι ευέλικτη και έτοιμη για να ανταποκριθεί στις αλλαγές.
3. Οι καταναλωτές προσέχουν ακόμα περισσότερο τώρα από ποιον αγοράζουν
Προβλήματα όπως η συστημική ανισότητα, η βιωσιμότητα και άλλα κοινωνικά ζητήματα επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι καταναλωτές το γνωρίζουν αυτό, και έρευνες δείχνουν ότι ως σύνολο, έχουμε γίνει ακόμα πιο προσεκτικοί αναφορικά με τις εταιρείες από τις οποίες ψωνίζουμε.
Ο Adolfo μοιράστηκε μαζί μας τα αποτελέσματα μιας έρευνας που αναφέρει ότι το «το 65% του πληθυσμού πιστεύει ότι οι μικρομεσαίες εταιρείες θα πρέπει να δεσμεύονται να κάνουν την κοινωνία καλύτερη».
Έχοντας τα παραπάνω κατά νου, είναι πολύ σημαντικό να μπορούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βρίσκουν αυθεντικούς τρόπους να αποδεικνύουν τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν ως μάρκα και να επικοινωνούν με τους πελάτες τους σε ένα βαθύτερο επίπεδο, οικοδομώντας σχέσεις εμπιστοσύνης.
4. Και οι καταναλωτές περιμένουν από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βοηθήσουν
Δε φτάνει λοιπόν να αντιπροσωπεύουν απλά κάτι, πρέπει και να στηρίζουν ενεργά όσους το έχουν ανάγκη. Ο Adolfo εξηγεί ότι ενώ το 65% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να δεσμεύονται να κάνουν την κοινωνία καλύτερη, ένα συντριπτικό 93% αυτών των καταναλωτών ανέφερε ότι αναμένουν από τις εταιρείες να παίξουν ενεργό ρόλο στη στήριξη μερικών από των πιο ευάλωτων κοινοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων, των ανέργων και των εργαζομένων της πρώτης γραμμής.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές ψάχνουν τρόπους να είναι περισσότερο κοινωνικά συνειδητοποιημένοι και αναμένουν το ίδιο και από τις επιχειρήσεις. Ο Adolfo εξηγεί ότι οι αναζητήσεις Google για τις λέξεις «πώς μπορώ να βοηθήσω» αυξήθηκαν κατακόρυφα μέσα στο 2020.
«Οι καταναλωτές είναι περισσότερο παρόντες. Ψάχνουν ενεργά να βρουν τρόπους να βοηθήσουν τις κοινότητές τους και οι προσδοκίες που έχουν είναι ότι θα πρέπει να κάνουν το ίδιο και οι επιχειρήσεις.»
5. Οι καταναλωτές στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες
Ως αποτέλεσμα των αυξημένων ταξιδιωτικών περιορισμών, των εντολών για κατ’ οίκον περιορισμό, των οδηγιών για κοινωνική αποστασιοποίηση και της ολοένα αυξημένης ανάγκης για στήριξη των αγωνιζόμενων μικρών επιχειρήσεων, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καταναλωτές στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην τοπική τους αγορά για ψώνια, εστίαση και άλλες ανάγκες.
«Ως καταναλωτές, μας ενδιαφέρει πάνω από όλα να βεβαιωθούμε ότι οι κοινότητές μας θα συνεχίσουν να ευημερούν», εξήγησε ο Adolfo. Έχοντας τα παραπάνω κατά νου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αναζητήσεις Google για τις λέξεις «στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων» αυξήθηκαν κατά πάνω από 20000% σε ετήσια βάση το περασμένο καλοκαίρι, ενώ στις ΗΠΑ αναζητήσεις σχετικές με τις λέξεις «κοντά μου» παρουσίασαν σταθερή αύξηση το 2020.
Μήπως λοιπόν αυτό σημαίνει ότι η παγκοσμιοποίηση ανήκει πλέον στο παρελθόν; Ο Adolfo δε συμφωνεί.
«Αυτό δε σημαίνει ότι θα απομονωθούμε από τον κόσμο. Η πανδημία μπορεί να επιβράδυνε βραχυπρόθεσμα την παγκοσμιοποίηση, ιδιαίτερα σε κάποιους τομείς. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε ότι ζούμε σε έναν υπερ-συνδεδεμένο κόσμο. Καθώς η οικονομία αρχίζει να ανοίγει σιγά σιγά, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αναζητούν τρόπους να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους πέρα από τα εθνικά τους σύνορα.» Αυτό σημαίνει ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις τοπικές ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται, χωρίς να ξεχνούν ότι έχουν τη δυνατότητα να καταργήσουν τα σύνορα με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Θέλετε να παραμείνετε συντονισμένοι σε ό,τι αφορά τις συνήθειες των καταναλωτών μετά την Covid; Μιλήστε σε έναν από του ειδικούς μας στις μικρές επιχειρήσεις για να μάθετε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε.