Δεν είναι λίγες οι ελληνικές πόλεις που έχουν επιλέξει εδώ και χρόνια ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να εκσυγχρονίσουν υπηρεσίες και διαδικασίες, να υιοθετήσουν λύσεις που έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και το περιβάλλον και φυσικά να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών, ενισχύοντας παράλληλα τη συμμετοχή τους στα πράγματα της κάθε πόλης. Και ενώ κάθε δημοτική ή περιφερειακή αρχή μπορεί να θέτει τις δικές τις προτεραιότητες και να εφαρμόζει τον δικό της οδικό χάρτη, ο στόχος είναι κοινός: Μια καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους.
Ήδη ο Δήμος Τρικκαίων – η πρώτη πόλη στην Ευρώπη όπου κυκλοφόρησε λεωφορείο χωρίς οδηγό - προσφέρει πληθώρα από σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες του όπως τηλεϊατρική, δίκτυα οπτικών ινών, on line συνεδριάσεις, και διαδικτυακή αναζήτηση χαμένου κατοικίδιου. Επίσης, στα Τρίκαλα λειτουργούν συστήματα τηλεματικής με τα οποία ελέγχονται η κυκλοφορία, τα καύσιμα και τα οχήματα, σύστημα έξυπνου φωτισμού που εξοικονομεί 60% ενέργεια περισσότερο σε σχέση με ένα συμβατικό, ενώ ο κατάλογος με τις έξυπνες λύσεις που εφαρμόζονται στα Τρίκαλα συνεχώς μεγαλώνει. Η Vodafone στηρίζει με τις τεχνολογίες και τις υπηρεσίες της τόσο τον δήμο Τρικκαίων όσο και πολλές επιχειρήσεις της περιοχής.
Η Αθήνα, υιοθετώντας σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις που βασίζονται στην τεχνολογία του ΙοΤ, συγκαταλέγεται πλέον και αυτή στις «έξυπνες» ελληνικές πόλεις. Το εμπορικό τρίγωνο της πόλης διαθέτει ένα νέο «έξυπνο» σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων το οποίο στηρίζεται στο Internet of Things.
Η καινοτόμος υπηρεσία Vodafone Smart Waste Management, αποσκοπεί στο να απαλλάξει το ιστορικό κέντρο από τη συσσώρευση απορριμμάτων που επιβαρύνουν την αισθητική της πόλης αλλά και τη χρηστικότητά της ως χώρος περιπάτου και αναψυχής. Μέσα από την υπηρεσία Vodafone IoT Fleet Control και την πλατφόρμα της Vodafone Innovus, οι καταστηματάρχες και οι επαγγελματίες του εμπορικού τριγώνου ενημερώνονται με γραπτό μήνυμα για τον χρόνο άφιξης των ειδικών απορριμματοφόρων, ώστε έγκαιρα να βγάλουν τα απορρίμματά τους στον δρόμο, δεδομένου ότι η περιοχή έχει απαλλαχθεί από κάδους απορριμμάτων. Μετά την επιτυχημένη λειτουργία στο εμπορικό τρίγωνο, η χρήση της εφαρμογής θα επεκταθεί και σε επιπλέον γειτονιές του κέντρου. H Vodafone επενδύει στρατηγικά στο Internet of Things και μέσω της θυγατρικής Vodafone Innovus, καινοτομεί και φέρνει ψηφιακές λύσεις νέας γενιάς, που μπορούν να ενδυναμώσουν τους δήμους, να βελτιώσουν τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πολίτες, αλλά και να συμβάλουν στο κοινό καλό.
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διασύνδεσης των πολιτών με τον δήμο που αναβαθμίζει τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν και διευκολύνει τη σχέση και την επικοινωνία τους με τον δήμο. Μέσα από το Vodafone Smart City App, οι πολίτες θα λαμβάνουν στο κινητό ειδοποιήσεις για τα τοπικά νέα, τις εκδηλώσεις που διοργανώνει ο δήμος και για επείγοντα θέματα που προκύπτουν, όπως πχ για επιβάρυνση στους δείκτες ποιότητας της ατμόσφαιρας. Οι πολίτες μέσω εφαρμογής θα μπορούν από το κινητό τους να εντοπίζουν εύκολα τις διαθέσιμες θέσεις παρκαρίσματος, να ειδοποιούν άμεσα τον δήμο για συμβάντα όπως πυρκαγιά, ατύχημα ή ληστεία καθώς και να αναφέρουν χωρίς περαιτέρω διαδικασίες κάποιο τεχνικό πρόβλημα όπως κακοτεχνία, λακκούβα, υπερχείλιση κάδου. Στη συνέχεια, ο δήμος, θα μπορεί να ενημερώνει τους πολίτες μέσω φωτογραφιών για την πορεία αποκατάστασης του προβλήματος και να δέχεται την αξιολόγησή τους για το αποτέλεσμα. Το οικοσύστημα έχει προβλεφθεί να είναι ευέλικτο κι επεκτάσιμο ώστε να μπορεί να συμπεριλάβει περισσότερες υπηρεσίες και δυνατότητες που οι πολίτες θα απολαμβάνουν και θα ελέγχουν από τη συσκευή τους.
Ακόμα μια καινοτόμος ψηφιακή λύση της Vodafone έχει τεθεί σε λειτουργία με στόχο να βάλει σε τάξη τις οφειλές που δυσκολεύονται να εισπράξουν οι δήμοι καθώς δεν υπάρχει οργανωμένο σύστημα αρχειοθέτησης ούτε και δυνατότητα ελέγχου των οφειλετών, με συνέπεια την απώλεια εσόδων. Με το Vodafone Smart Debt management, οι δήμοι θα μπορούν να καταγράφουν και να αρχειοθετούν τις οφειλές ενημερώνοντας άμεσα τους οφειλέτες με mail και sms, μειώνοντας σημαντικά το κόστος χαρτιού και τα έξοδα αλληλογραφίας. Το νέο σύστημα θα δώσει τη δυνατότητα στους δήμους να συλλέγουν στοιχεία για τους οφειλέτες και την ιστορικότητα των οφειλών καθώς και τη σιγουριά πως ο οφειλέτης θα ενημερωθεί για τις υποχρεώσεις του προς τον Δήμο, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων.
Η έλευση των νέων δικτύων 5G και οι σύγχρονες ΙοΤ λύσεις της Vodafone που προσαρμόζονται σε κάθε ανάγκη, θα επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, απελευθερώνοντας τις δυνατότητες των πόλεων, των δήμων και των επιχειρήσεων σε κάθε σημείο της χώρας. Παράλληλα, θα εξοικονομηθούν πόροι, θα μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και οι πολίτες θα απολαμβάνουν πληρέστερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες. Ακόμα και η δική τους συμμετοχή στα πράγματα των δήμων θα γίνει πιο ενεργή καθώς θα μπορούν να αλληλεπιδρούν πιο εύκολα με τις αρμόδιες δομές και έτσι να επηρεάζουν τις αποφάσεις και τις δράσεις τους. Έτσι η βελτίωση της ποιότητας ζωής μπορεί να περνά από τα χέρια των απλών ανθρώπων και να γίνεται εύκολα πράξη μέσα από τις οθόνες των συσκευών τους.