Διαφορετικότητα & Συμπερίληψη

Αναπτύσσοντας ένα πρόγραμμα διαφορετικότητας για την εταιρεία σου

Η εταιρική κουλτούρα σου μπορεί να επωφεληθεί από τη δημιουργία ενός πραγματικά αποτελεσματικού προγράμματος διαφορετικότητας και συμπερίληψης το οποίο θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο χαρούμενου και παραγωγικού εργατικού δυναμικού.

Εάν το κάνεις σωστά, θα οικοδομήσεις έναν χώρο εργασίας χωρίς αποκλεισμούς για ολόκληρο το προσωπικό σου, ο οποίος θα λειτουργήσει ως φάρος για την πρόσληψη νέων υπαλλήλων και τη συνεργασία με υποψήφιους πελάτες στο μέλλον. Εάν το κάνεις λάθος, υπάρχει ο κίνδυνος να κατηγορηθείς για έλλειψη ευαισθησίας, ή ακόμα χειρότερα να φανεί σαν διαφημιστικό τέχνασμα.

Επειδή οι πρωτοβουλίες D&I είναι ευαίσθητο ζήτημα, συντάξαμε έναν σύντομο οδηγό πέντε βημάτων πάνω στα βασικά στοιχεία που πρέπει να λάβεις υπόψη σου όταν φτιάχνεις το δικό σου πρόγραμμα.

1. Θέσπισε διάφορα κριτήρια αναφοράς που θέλεις να πετύχει το πρόγραμμά σου

Πριν ξεκινήσεις οποιαδήποτε πρωτοβουλία, είναι σημαντικό να κατανοήσεις σε ποιο σημείο βρίσκεται η επιχείρησή σου επί του παρόντος – έτσι ώστε, όποιοι και αν είναι οι στόχοι σου, να μπορείς να τους συγκρίνεις με αυτό το σημείο αναφοράς.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι ανάλυσης των δεδομένων σου για να μάθεις τι σκέφτεται το προσωπικό σου για την πολιτική D&I σου. Μπορείς να συλλέξεις αυτά τα δεδομένα κάνοντας δημοσκοπήσεις και έρευνες. Εάν χρησιμοποιείς ήδη το Microsoft Teams ως εσωτερικό εργαλείο επικοινωνίας, μπορείς να χρησιμοποιήσετε τη δωρεάν λειτουργία δημοσκοπήσεων που είναι πολύ χρήσιμη εάν θέλεις να πάρεις μια ιδέα για το πώς σκέφτεται η ομάδα σου για κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Εάν θέλεις να κατανοήσεις εις βάθος το πώς σκέφτεται το προσωπικό σου, αξίζει τον κόπο να χρησιμοποιήσεις τις υπηρεσίες μίας εταιρείας έρευνας η οποία θα ενθαρρύνει τους υπαλλήλους σου να μοιραστούν ανώνυμα πιο ειλικρινείς και ουσιαστικές απαντήσεις.

2. Κατανόησε πώς συνδέεται η στρατηγική D&I σου με τους επιχειρηματικούς σου στόχους

Κάθε πραγματικά αποδοτικό πρόγραμμα D&I πρέπει να συνδέεται με τους συνολικούς επιχειρηματικούς στόχους σου. Εάν οι φιλοδοξίες της πρωτοβουλίας D&I σου συγκρούονται με τους στόχους σου ή δεν ευθυγραμμίζονται με το όραμα της ομάδας σου για την εταιρεία, τότε δε θα ορθοποδήσει εύκολα και θα δυσκολευτείς πολύ να βρεις άτομα που θα τη στηρίξουν. Στην τελική, κάθε πρωτοβουλία πρέπει να αλληλοσυμπληρώνει και να συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων σου.

3. Στόχευσε στην απλότητα

Μην περιπλέκεις ασκόπως τα πράγματα όταν οργανώνεις ένα έργο D&I για πρώτη φορά. Η νέα σου πρωτοβουλία δεν χρειάζεται να είναι σύνθετη ή περίπλοκη. Αποφάσισε τι ακριβώς θέλεις να πετύχεις και στη συνέχεια ψάξε για δραστηριότητες που θα σε βοηθήσουν να πλησιάσεις τον στόχο σου.

Μπορεί να θέλεις να ξεκινήσεις με μία μηνιαία σύσκεψη κατά την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε άτομα του προσωπικού σου να μοιράζονται τις εμπειρίες τους. Θα μπορούσες επίσης να προσκαλέσεις ειδικούς ή άλλους ομιλητές για να προσφέρουν συμβουλές πάνω σε θέματα όπως οι συμμαχίες στον χώρο εργασίας ή η φυλετική ευφράδεια . Ένας άλλος καλός τρόπος για να δείξεις ότι είσαι εργοδότης που απασχολεί προσωπικό από οποιαδήποτε προέλευση, δίχως αποκλεισμούς, είναι να ανεβάσεις αυτές τις ενδοεταιρικές προσπάθειες στον ιστότοπο της εταιρείας σου.

4. Ξεκίνησε με τη σωστή νοοτροπία

Η διεξαγωγή ενός επιτυχημένου προγράμματος D&I ξεκινάει από τον τρόπο με τον οποίο το προσεγγίζεις. Θα καταφέρεις πολύ περισσότερα εάν ο πραγματικός σου στόχος είναι να δημιουργήσεις έναν χώρο εργασίας χωρίς αποκλεισμούς όπου οι εργαζόμενοι θα μπορούν να είναι ο πραγματικός τους εαυτός, απ’ ό,τι αν το κάνεις απλά για σκοπούς δημοσιότητας.

Στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπου ζούμε, ο κόσμος μπορεί να εντοπίσει αμέσως την υποκρισία και την προσποίηση. Εάν μιλάς συνεχώς για την ανάγκη δημιουργίας ενός προγράμματος D&I, αλλά δεν λαμβάνεις μέτρα για να καλλιεργήσεις ένα περιβάλλον συμπερίληψης, θα σου το καταλογίσουν.

5. Μάθε, καταμέτρησε και εξελίξου

Αφού ορίσεις τους στόχους σου στην αρχή του προγράμματος, συνέχισε να παρακολουθείς την πρόοδο όσον αφορά τους στόχους αυτούς για να διαπιστώσεις πόσο αποτελεσματική είναι η πρωτοβουλία σου.

Δεν είναι αρκετό το να αναφέρεις απλά την πρωτοβουλία D&I στους εργαζομένους σου - πρόκειται για μία συνεχή διαδικασία που δείχνει ότι μαθαίνετε και βελτιώνεστε.

Χωρίς τη συνεχή ανατροφοδότηση σχολίων από πλευράς της ομάδας σου, δεν θα μπορέσεις να βελτιώσεις το πρόγραμμα D&I σου και διατρέχεις τον κίνδυνο να σου καταλογίσουν ότι το κάνεις απλά για να υπάρχει και όχι επειδή το θεωρείς πολύτιμη επένδυση. Η μακροβιότητα και η εξέλιξη του προγράμματος αποτελούν βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη μιας ισχυρής πρωτοβουλίας, βεβαιώσου λοιπόν ότι διαθέτεις τα εργαλεία και το ήθος για να αξιολογείς συνεχώς την επιτυχία της.

Για περισσότερες συμβουλές για το πώς το εργατικό δυναμικό της επιχείρησής σου θα είναι χαρούμενο και παραγωγικό, επικοινώνησε σήμερα με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο επιχειρήσεων, τον προσωπικό σου Vodafone Business Advisor.

Μάθε περισσότερα για τα ψηφιακά εργαλεία που ταιριάζουν στις ανάγκες της δικής σου επιχείρισης.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα