Η δημιουργία μιας προσωπικής εμπειρίας για τους πελάτες σου είναι το κλειδί αν θέλεις να δημιουργήσεις αφοσίωση. Η δημιουργία μιας προσωπικότητας αγοραστή - μια περιγραφή του ιδανικού πελάτη σου - είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσεις να το κάνεις αυτό.
Να πώς θα το κάνεις:
Η δημιουργία μιας προσωπικότητας αγοραστή θα πρέπει να περιλαμβάνει τόσο εσωτερική όσο και εξωτερική έρευνα. Μπορεί να έχεις ήδη μια γενική ιδέα για το πώς θα μοιάζει αυτό, με βάση τους υπάρχοντες πελάτες σου, αλλά για να έχεις μια σαφή εικόνα του ιδανικού σου πελάτη, θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου τα εξής:
Προσωπικές και επαγγελματικές πληροφορίες
Αξίες και φόβους
Στόχοι και προκλήσεις
Διαδικτυακή παρουσία
Αρνητικές πληροφορίες
Υπάρχουν μερικά πολύ καλά (και δωρεάν) πρότυπα στο διαδίκτυο για να σε βοηθήσουν να καταλάβεις ποιες πληροφορίες θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στη δημιουργία μιας προσωπικότητας αγοραστή.
Είναι αρκετά σύνηθες για τις επιχειρήσεις να έχουν πολλαπλές προσωπικότητες αγοραστών. Για παράδειγμα, αν είσαι ιδιοκτήτης ενός καταστήματος επίπλων, μια προσωπικότητα μπορεί να είναι ο "νέος ιδιοκτήτης σπιτιού", ενώ μια άλλη μπορεί να είναι οι "ιδιοκτήτες ξενοδοχείων" ή ακόμη και οι "ιδιοκτήτες". Πρόκειται για πολύ διαφορετικές προσωπικότητες ως προς το τι μπορεί να αναζητούν και τον προϋπολογισμό τους, αλλά εξακολουθούν να έρχονται σε εσένα για τα έπιπλά τους.
Αν η εταιρεία σου έχει πολλές προσωπικότητες αγοραστών, τότε φρόντισε να δώσεις σε κάθε μία από αυτές διαφορετικό όνομα και να αναθέσεις φωτογραφίες - υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες με δωρεάν εικόνες αρχείου σε διάφορες χώρες που θα σε βοηθήσουν να βρεις εικόνες - για να θυμάσαι τις διαφορετικές ομάδες ανθρώπων.
Αν έχεις ήδη πελάτες που ταιριάζουν στην ιδανική προσωπικότητα αγοραστή σου, μπορείς να τους ρωτήσεις απευθείας τι θέλεις να μάθεις.
Το Google Forms είναι μόνο ένα παράδειγμα ενός εύκολου και απλού εργαλείου που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να δημιουργήσεις δωρεάν έρευνες πελατών, τις οποίες μπορείς στη συνέχεια να μοιραστείς με τους πελάτες σου μέσω οποιουδήποτε εργαλείου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ενημερωτικού δελτίου χρησιμοποιείς.
Αν θέλεις να ενθαρρύνεις τους πελάτες να απαντήσουν, μπορείς να προσπαθήσεις να τους προσφέρεις έκπτωση ή δωρεάν αποστολή για την επόμενη αγορά τους.
Εάν η επιχείρησή σου λειτουργεί, οι πελάτες θα αλληλοεπιδρούνε ήδη μαζί σου. Μπορείς να το εκμεταλλευτείς στο έπακρο αυτό, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως το Google Analytics για να μάθεις περισσότερα για αυτούς, όπως την ηλικία και το φύλο τους, πόσο χρόνο περνούν στον ιστότοπό σου, πόσες φορές έχουν επισκεφθεί τη σελίδα σου και πώς την βρήκαν.
Αν χρησιμοποιείς επίσης πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook ή το Instagram για να προσφέρεις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, να προωθήσεις την επιχείρησή σου ή να πουλήσεις προϊόντα, μπορείς να λάβεις παρόμοιες πληροφορίες με το Meta Business Suite.
Είναι επίσης πολύ χρήσιμο να παρακολουθείς σε ποιους πωλούν οι ανταγωνιστές σου, ειδικά αν είναι καθιερωμένοι.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν προγράμματα (απλά αναζητάς "δωρεάν εργαλείο για την ανάλυση ανταγωνιστικών ιστότοπων" και θα σου εμφανιστεί η καλύτερη τοπική επιλογή) για να αναλύσεις τους επισκέπτες και το κοινό οποιουδήποτε ιστότοπου, οπότε αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δεις ποιοι έρχονται στους ανταγωνιστές σου. Μπορείς να λάβεις πληροφορίες σχετικά με την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα των πελατών τους. Επιπλέον, μπορείς επίσης να ανακαλύψεις νέα κοινά και να δημιουργήσεις πρόσθετες προσωπικότητες αγοραστών για την επιχείρησή σου χρησιμοποιώντας αυτό το λογισμικό.
Η δημιουργία της προσωπικότητας αγοραστών μπορεί να σε βοηθήσει να σχεδιάσεις το μέλλον της επιχείρησής σου, ενώ παράλληλα σε βοηθά να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές σου και να προσεγγίσεις περισσότερους πελάτες. Είτε το έχεις ξανακάνει είτε είναι κάτι εντελώς καινούριο για εσένα, υπάρχουν πολλά εργαλεία και πόροι που θα σε βοηθήσουν να βρεις τους ιδανικούς πελάτες σου.
Μπορεί να έχεις ήδη μιλήσει με έναν από τους ψηφιακούς συμβούλους του V-Hub. Αν όχι ή αν ενδιαφέρεσαι για περισσότερη υποστήριξη, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας εδώ. Το Κέντρο Γνώσης μας είναι επίσης γεμάτο με πληροφορίες και συμβουλές που θα σε βοηθήσουν στο ψηφιακό σου ταξίδι