Χρειάζεσαι βοήθεια;

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Εύκολες συμβουλές για να συνεχίσει να αναπτύσσεται η επιχείρησή σου ακόμα και σε περιόδους ύφεσης

Έχεις πατήσει το «stop» στα σχέδια ανάπτυξης της επιχείρησής σου λόγω της κρίσης κόστους διαβίωσης; Δεν χρειάζεται να το κάνεις αυτό

Σκέφτεσαι ότι η κρίση του κόστους διαβίωσης σημαίνει ότι η επιχείρησή σου πρέπει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην επιβίωση; Δεν χρειάζεται να είναι έτσι τα πράγματα.

Με την αύξηση του πληθωρισμού και την άνοδο των τιμών της ενέργειας, είναι κατανοητό το να σκοπεύεις να περιμένεις μέχρι να περάσει η μπόρα προτού αναζητήσεις νέους τρόπους για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Θα μπορούσε όμως να είναι μια ευκαιρία να κατανοήσεις τι είναι πραγματικά σημαντικό για την επιχείρησή σου, σε τι είναι καλή και σε τι θέλεις να εστιάσεις στο μέλλον.

Οι κρίσεις δημιουργούν ευκαιρίες

Οι διάφορες απροσδόκητες και απρόβλεπτες καταστάσεις όπως η κρίση του κόστους διαβίωσης συχνά αναγκάζουν τις εταιρείες να είναι ευέλικτες και να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις. Αυτό ακριβώς συνέβη και το 2020 με τη μαζική υιοθέτηση της εξ αποστάσεως και υβριδικής εργασίας, ενός τρόπου εργασίας που εξυπηρετούσε έναν αρχικό σκοπό, όταν όλοι έπρεπε να τηρούμε τις κοινωνικές αποστάσεις. Γρήγορα όμως έγινε μέρος της καθημερινής εργασιακής ζωής πολλών ανθρώπων. Έτσι, αυτή η δύσκολη οικονομική περίοδος θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία «επαναφοράς» και εστίασης στην κατανόηση της θέσης της επιχείρησής σου, καθώς και του τι είναι σημαντικό για εσένα. Αυτό θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, η εστίαση στην υποστήριξη της ομάδας σου ή η καινοτομία στη δημιουργία νέων προϊόντων/υπηρεσιών.

Επέκτεινε το εύρος της επιχείρησής σου

Η ευελιξία αποτέλεσε μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Για παράδειγμα, μετά από πολλά lockdown κατά τη διάρκεια των οποίων δεν επιτρεπόταν η λειτουργία των εστιατορίων στην Ευρώπη, πολλά άρχισαν να λειτουργούν προσωρινά ως καταστήματα, πουλώντας προϊόντα όπως το ψωμί ή τα ζυμαρικά που είχαν μεγάλη ζήτηση. Αυτό είναι ένα μάθημα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και στην αντιμετώπιση της κρίσης του κόστους διαβίωσης. Σκέψου λοιπόν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσες να κάνεις τα πράγματα διαφορετικά. Ίσως να υπάρχει μια ευκαιρία ανάπτυξης εδώ.

Η διαχείριση των δαπανών είναι ζωτικής σημασίας

Όταν πρέπει να σκέφτεσαι τρόπους μείωσης του κόστους, αυτό μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία για να εντοπίσεις τυχόν περιττά έξοδα που πραγματοποιεί η επιχείρησή σου. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία διαχείρισης δαπανών, με την οποία θα μπορείς να βλέπεις ξεκάθαρα τα έσοδα και τα έξοδα της επιχείρησής σου ανά πάσα στιγμή, μπορεί απλώς να διαπιστώσεις ότι ξοδεύεις τα χρήματά σου σε πράγματα που δεν αποτελούν προτεραιότητα, όπως συνδρομές που δεν χρησιμοποιείς ή αχρείαστα έξοδα. Μειώνοντας τις δαπάνες αυτές, μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα ή να ξοδεύεις χρήματα σε τομείς που πιστεύεις ότι θα είναι πιο προσοδοφόροι. Η ανάπτυξη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών για παράδειγμα.

Έχεις στη διάθεσή σου διάφορες επιλογές λογισμικού, όπως το Pleo, το Soldo ή το Spendesk. Πολλές από αυτές τις επιλογές προσφέρουν δωρεάν δοκιμαστική περίοδο, οπότε θα μπορείς να τις δοκιμάσεις πριν αγοράσεις. Το τι θα επιλέξεις, εξαρτάται φυσικά από τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό σου.

Εστίαση στους εργαζόμενους

Οι εργαζόμενοι είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά σου. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να φροντίζεις να είναι ευτυχισμένοι. Η πιο ήσυχη αυτή περίοδος που διανύουμε μπορεί να είναι η ευκαιρία σου να εστιάσεις στη διατήρηση του ενθουσιασμού τους.

Ίσως να μπορούσες να προσφέρεις ευέλικτα ωράρια εργασίας για να μπορούν να ανταποκρίνονται και στις υπόλοιπες υποχρεώσεις της προσωπικής τους ζωής.

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείς να εξασφαλίσεις την αφοσίωση της ομάδας σου είναι η αναγνώριση των επιτευγμάτων και της σκληρής τους δουλειάς. Θα μπορούσες για παράδειγμα να διοργανώνεις μηνιαίους ή τριμηνιαίους (ή και ετήσιους) διαγωνισμούς σε εσωτερικό επίπεδο και να επιβραβεύεις τους εργαζόμενους με βάση τον αριθμό πωλήσεων που πραγματοποίησαν, τις εκδηλώσεις που παρακολούθησαν ή κάποιο εξαιρετικό έργο που έφεραν εις πέρας. Το έπαθλο δεν χρειάζεται να είναι κάτι ακριβό. Μπορεί να είναι απλώς κάποιο είδος αναγνώρισης. Ό,τι κι αν επιλέξεις να κάνεις, φρόντισε να συμμετέχουν σε αυτό τα μέλη της ομάδας σου και ζήτησέ τους να συνδράμουν.

Δεν χρειάζεται να κάνεις τα πάντα

Προτού προχωρήσεις, είναι σημαντικό να ξέρεις ότι προσπαθώντας να καταφέρεις τα πάντα, μπορεί να έχεις το αντίθετο αποτέλεσμα.

Τι σε συμβουλεύουμε; Μην πέσεις στην παγίδα του να τα κάνεις όλα μονομιάς. Εστίασε σε αυτά που λειτουργούν καλά για την επιχείρησή σου και σε αυτά που θα μπορούσες να βελτιώσεις. Μάθε ποιο είναι το μοναδικό εμπορικό πλεονέκτημά σου και σε ποιους τομείς είναι πιο πιθανό να προκύψουν οι καλύτερες ευκαιρίες. Ίσως είναι καλύτερα να αφιερώνεις χρόνο για την εύρεση λύσεων σε προβλήματα που αντιμετωπίζεις αυτή την περίοδο. Για παράδειγμα, εάν υπάρχει ανταγωνισμός από μεγαλύτερες επιχειρήσεις, θα μπορούσες να φροντίσεις ώστε να προσφέρεις στους πελάτες σου πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση.

Φρόντισε να ακούς τους πελάτες

Αν δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις, θα μπορούσες, για παράδειγμα, να εστιάσεις στα δεδομένα πωλήσεων και να μιλήσεις με τους πελάτες σου για να καταλάβεις τι θα ήθελαν να δουν. Τα σχόλια των πελατών είναι ανεκτίμητης αξίας. Μπορούν να σε βοηθήσουν να βλέπεις τα δυνατά σημεία της επιχείρησής σου, αλλά και τις πτυχές που θέλουν ακόμα δουλειά.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να λάβεις τα σχόλια πελατών είναι μέσω email. Πολλές υπηρεσίες παρέχονται (ή, έστω, γίνεται κράτηση για αυτές) μέσω διαδικτύου. Μπορείς λοιπόν να τους στείλεις ένα email για να τους ρωτήσεις πώς ήταν η εμπειρία τους με την επιχείρησή σου. Για διευκόλυνση των πελατών σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν εργαλεία μάρκετινγκ μέσω email, όπως το MailChimp ή το Sendinblue για να δημιουργήσεις μια γρήγορη έρευνα.

Κάνε αυτό που είναι κατάλληλο για σένα

Η κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική. Έτσι, οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ως αποτέλεσμα της κρίσης κόστους ζωής, θα είναι πολύ διαφορετικές. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις κάθε προσπάθεια ανάπτυξης. Οι δυσκολίες μπορεί να είναι η ιδανική ευκαιρία για επαναφορά. Θα έχεις το χρόνο να εστιάσεις σε αυτά που έχουν μεγαλύτερη σημασία για σένα και να βρεις λύσεις για να κάνεις την επιχείρησή σου πιο δυνατή.

Σκέφτεσαι τα πράγματα στα οποία θα πρέπει να εστιάσει η επιχείρησή σου από τώρα και στο εξής; Επικοινώνησε με τον προσωπικό σου σύμβουλο, Vodafone Business Advisor, για να δείτε μαζί τις διάφορες επιλογές.

Τελευταία Σχετικά Άρθρα